איזה כיף שפנית אלינו. נדבר ממש בקרוב, אנחנו כבר מתרגשים!
עד אז, בשאר המקומות של קבוצת דינמו יצא לך לבקר?
תחום האירועים העסקיים עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. הסטנדרטים עולים, הציפיות משתנות, והמרחב הגיאוגרפי מתרחב אל מעבר לגבולות תל אביב המקובלים. אם אתם מתכננים כנס, השקה או ערב גיבוש – הנה מבט על הטרנדים העכשוויים שמעצבים את תעשיית האירועים
עד לאחרונה, חיפוש אחר אולם לאירוע עסקי בתל אביב היה ה״גו-טו״ של המפיקים, ובמובנים רבים המצב עדיין כך. אך בשנתיים האחרונות, מארגני אירועים מובילים מזהים מגמה ברורה של מעבר לפריפריה המיידית של העיר, ובמיוחד לכיוון דרום.
“חברות מחפשות היום משהו שונה, משהו שייצור חוויה יוצאת דופן עבור העובדים והלקוחות שלהן,” מסבירה מיכל רוזן, מפיקת אירועים ותיקה. “האזורים המתחדשים של יפו, שכונת פלורנטין והמתחמים ליד נמל יפו מציעים שילוב מנצח של אותנטיות, אופי ייחודי וגם גישה נוחה מהמרכז.”
אזורים אלה, שעוברים התחדשות מרשימה, מציעים חללים מעניינים בהרבה מאולמות האירועים הסטנדרטיים: מבנים היסטוריים, מחסנים משופצים, חללי תעשייה שעברו הסבה, וגלריות אמנות שהופכות לחללי אירועים בערב.
האותנטיות כערך מוביל: בחברות מחפשים מקומות עם אופי וסיפור מאחוריהם
אחד הדברים שמושכים חברות לאזורים כמו יפו הוא האותנטיות. “אנשים כבר ראו מספיק אירועים באולמות זהים עם תאורה דומה וקייטרינג דומה,” אומר אלון כהן, מנהל פיתוח עסקי בחברת הייטק. “היום אנחנו מחפשים מקומות עם אופי וסיפור מאחוריהם.”
מבנים היסטוריים ביפו, עם האדריכלות הייחודית שלהם, מספקים בדיוק את זה. קירות האבן, הקשתות, החלונות העתיקים, והאווירה הים-תיכונית, מעניקים עומק חווייתי שקשה למצוא במגדלי משרדים או באולמות האירועים המודרניים.
טרנדי עיצובי המוביל בתחום האירועים עסקיים: מינימליזם מחושב
המושג “מינימליזם מחושב” מתייחס לגישת עיצוב מודעת ומכוונת המשלבת בין עקרונות המינימליזם לבין תכנון אסטרטגי ומדויק. בהקשר של עיצוב אירועים עסקיים, זו אינה פשוט הפחתה של אלמנטים עיצוביים, אלא בחירה מדויקת ומחושבת של אלמנטים בעלי אימפקט משמעותי.
למשל, במקום להשתמש בעשרות סידורי פרחים קטנים בכל רחבי האולם, המינימליזם המחושב יכול להתבטא בסידור פרחים מרכזי אחד מרשים במיוחד, או בקיר אחד עם עיצוב ייחודי שמתאים לנושא האירוע ומשמש כנקודת עניין וכרקע לצילומים.
גישה זו חסכונית יותר, אקולוגית יותר, ולרוב גם יוצרת אימפקט חזק יותר מעיצוב עמוס באלמנטים. היא משקפת את הגישה העכשווית ש”פחות הוא יותר” – אך רק כאשר ה”פחות” הזה מתוכנן ומבוצע בצורה מושלמת.
מעבר לאירועי בוטיק: האינטימיות כערך עליון
יותר ויותר מפיקים מחפשים אחר מקום לאירועים קטנים בתל אביב. זהו לא מקרי, שכן, אחד הטרנדים המשמעותיים ביותר בתחום האירועים העסקיים הוא המעבר לאירועי בוטיק – אירועים קטנים ומצומצמים יותר בהיקפם, אך עשירים הרבה יותר בתוכן ובחוויה האישית.
“חברות מבינות היום שלפעמים פחות זה יותר,” מסבירה דנה מרום, יועצת אסטרטגית לחברות. “במקום אירוע ענק עם מאות משתתפים אנונימיים, אנו רואים העדפה לסדרת אירועים אינטימיים יותר, עם כמות משתתפים שמאפשרת אינטראקציה אמיתית ומשמעותית.”
אירועי בוטיק מאפשרים התאמה אישית ברמה גבוהה הרבה יותר – החל מהזמנות אישיות, דרך תגי שם מעוצבים במיוחד, ועד לתוכן שמותאם בדיוק לקהל הספציפי. חללים ביפו, עם האופי האינטימי והייחודי שלהם, מתאימים במיוחד למגמה זו. מבנים היסטוריים עם חדרים מרובים, חצרות פנימיות או מרפסות מוצלות מאפשרים ליצור אווירה אישית ומזמינה, שהיא פשוט בלתי אפשרית באולמות הגדולים והסטריליים.
“האינטימיות מאפשרת יצירת קשרים עמוקים יותר,” מסכמת מרום. “בסיום אירועי בוטיק, אנשים לא פשוט אוספים את חפציהם והולכים – הם מחליפים פרטים, מתחבקים, ויוצרים קשרים אישיים ומקצועיים שנמשכים הרבה מעבר לאירוע עצמו.”
שילוב בין המקומי לגלובלי
חברות בינלאומיות מחפשות היום “טעימה” אותנטית של המקום. “כשחברה אמריקאית מביאה לקוחות לאירוע בתל אביב-יפו, היא רוצה שהם ירגישו שהם באמת בישראל,” מציינת לוי. “זה מתבטא בכל – מהעיצוב, דרך האוכל, ועד לחוויה הכוללת.”
המהפכה הקולינרית בתחום אירועים העסקיים:
האוכל הפך להיות חלק מהתוכנית האמנותית
הקולינריה היא עוד תחום שעובר מהפכה של ממש. הימים של מנות סטנדרטיות מוגשות בצלחות זהות הם נחלת העבר.
“באירועים עסקיים ברמה גבוהה, האוכל הפך להיות חלק מהחוויה האמנותית,” מסביר רן גולדשטיין, שף ויועץ קולינרי. “חברות מחפשות תפריטים שמספרים סיפור, שמשקפים את הערכים שלהן, ושיוצרים נקודות שיחה מעניינות.”
האזור המתחדש של יפו, עם המסורת הקולינרית העשירה שלו והשילוב בין מטבח ערבי ים תיכוני למטבח עכשווי, הפך למוקד של חדשנות קולינרית. רבים מהחללים באזור משתפים פעולה עם שפים מקומיים ועם עסקי מזון קטנים מהשכונה, מה שמעניק לאירועים עומק ואותנטיות.
גמישות מרבית: החשיבות של חללים רב-תכליתיים
עוד טרנד משמעותי הוא הביקוש לחללים גמישים, שיכולים להשתנות במהירות בהתאם לצרכים שונים לאורך האירוע.
“חברות היום מחפשות חללים שיכולים להתאים לריבוי פעילויות,” מסבירה רוזן. “אולם שיכול להיות מחולק לחללי עבודה קטנים בבוקר, להפוך לאולם הרצאות מרכזי בצהריים, ולהשתנות למרחב נטוורקינג חברתי בערב.”
מבנים היסטוריים, למרות העיצוב המסורתי שלהם, מציעים לא פעם גמישות רבה בזכות החללים הגדולים והמעברים הטבעיים ביניהם.
החיבור לעיר: יתרונות הפריפריה המיידית
אחד היתרונות הגדולים של אזורים כמו יפו הוא הקרבה למרכז העיר, יחד עם האפשרות לסביבה שונה ומיוחדת.
“אנחנו רואים יותר ויותר אירועים שלא מסתיימים בגבולות האולם,” מסבירה רוזן. “חברות מחפשות מרחבים שמאפשרים להן לשלב סיורים באזור, ביקורים במסעדות מקומיות, או אפילו פעילויות חוץ כמו הליכה לחוף.”
יפו מציעה קרבה לים, לנמל העתיק, לשווקים הססגוניים, ולמגוון אטרקציות תיירותיות שיכולות להשתלב באופן טבעי באירוע עסקי.
הטכנולוגיה שמשנה את חוויית האירוע
הטכנולוגיה ממשיכה לשנות את האופן שבו אנחנו חווים אירועים, ומפיקי האירועים העסקיים מחפשים מרחבים שיאפשרו להם לשלב אלמנטים טכנולוגיים מתקדמים.
“חברות טכנולוגיה במיוחד מחפשות היום חללים שיאפשרו להן להציג את החדשנות שלהן,” מסביר ירון לוי, יועץ טכנולוגי לאירועים. “אלו יכולים להיות מסכים אינטראקטיביים, תחנות מציאות מדומה, או אפילו אלמנטים של הקרנה על קירות המבנה.”
באופן מפתיע, מבנים היסטוריים כמו אלה שניתן למצוא ביפו מספקים רקע מרתק לטכנולוגיות חדשניות, ויוצרים ניגודיות מעניינת בין הישן לחדש.