אווירה אותנטית, חמה ושמחה: טיפים לבחירת אולם לחינה

by admin

טקס החינה הוא מסורת שכבר רצה אלפי שנים בקרב עדות המזרח, ועם הקסם שלו – אי אפשר להתווכח. כיום, אירועי חינה רבים הופכים להיות גדולים ומושקעים, ומהווים מעין פרומו לחתונה

 

 

אחרי הצעת הנישואין המרגשת, הזיקוקים, הפרפרים והברכות הנרגשות מכל הסביבה הקרובה והרחוקה שלכם – הגיע הזמן להתחיל בכל המטלות אשר ארגון חתונה כרוך בהן. מדובר בלא מעט משימות ובאתגר לא פשוט. עליכם לקבל שלל החלטות הרות גורל כמו איפה תתחתנו, כמה מוזמנים מתאים לכם (או שאין לכם ברירה) להכניס לרשימה, מה יאכלו באירוע, מי יהיה הדי.ג'יי, איזו שמלה תלבש הכלה, באיזה סגנון יעוצב אולם האירועים ועוד ועוד ועוד….

 

אם רצה הגורל ואתם צאצאיהם של בני עדות המזרח – מהודו ועד כוש, כמובן שתתווסף לכל הסיפור הזה עוד משימה אחת לא קטנה, והיא ארגון החינה. בגדול, מדובר בעוד אירוע שלם בפני עצמו שתצטרכו להפיק, וגם כאן תצטרכו לקבל לא מעט החלטות ולערוך בחירות מסוימות שישפיעו באופן מכריע על הצלחת האירוע. בלי להלחיץ, כן?

 

בדומה לאירועים ומועדים רבים אחרים שבעבר נהגו לחגוג בחיק המשפחה הקרובה בלבד, בשקט ובצנעה, כמו גם בר מצוות, ימי הולדת, חתונת זהב, מסיבות רווקים ורווקות וכו', אירועי החינה הפכו כבר מזמן לחגיגות המוניות, מפוארות וסוערות, כשנושא השפע הוא זה שמנחה את מרבית האלמנטים שבו.

 

מדובר, במקור, באירוע סמלי מאוד, שכבר רץ אלפי שנים במגזרים מסוימים ובמדינות רבות ברחבי העולם, כאשר לב לבו של המאורע הוא מריחת החומר הכתמתם על כפות ידיהם של בני הזוג העומדים להתחתן, בצורה עגולה המזכירה מטבע, ואוצרת בתוכה סגולות לשפע ולמזל טוב. 

 

מאז ועד היום – טקס החינה הפך לאירוע גדול ומפואר

 

כאמור, במרוצת השנים, טקס החינה עבר טרנספורמציה די רצינית, ומאירוע סמלי, קטן ואינטימי, הוא הפך להיות לסוג של פרומו לחתונה עצמה. למעשה, מעבר לסממנים המזרחיים, לתלבושות המיוחדות ולכיבוד המסורתי, כבר מתחיל להיות קצת קשה להבדיל בין טקס חינה לחתונה. המשמעות של כל אלו, היא שאתם תצטרכו להשקיע יותר באירוע הזה – גם ברמת התכנון והמחשבה, וגם ברמת ההשקעה הכספית, בהתאם לכמות המוזמנים שתרצו להביא לחגיגה ולאלמנטים נוספים שתבחרו לאירוע.

 

האלמנט המרכזי והחשוב ביותר – האולם בו יתקיים האירוע

 

בחירת אולם לחינה היא כנראה הצעד החשוב ביותר במסגרת ארגון האירוע הזה, והיא תשפיע באופן נחרץ על האווירה, הסגנון, האיכות ובקיצור – על הצלחת אירוע החינה שלכם. עד לשנים האחרונות, נהגו לערוך את טקס החינה באוהל ייעודי, שעוצב עם סממנים מרוקאים מסורתיים, עם ריהוט עתיק, כריות נוי והמון שטיחים. למרות זאת, כיום יותר ויותר זוגות בוחרים באולם אירועים עבור הטקס, זאת מתוך כך שאולמות אירועים יכולים להציע רמה גבוהה יותר של נוחות וסטייל, ולספק עבור החוגגים את כל צרכיהם על הצד הטוב ביותר.

 

כיצד לבחור את האולם המתאים ביותר לטקס החינה שלכם?

 

מיקום זה (כמעט) כל הסיפור

 

בדומה לכל אירוע שאתם מארגנים, חשוב מאוד, לאורך כל שלבי ההפקה, לחשוב על הצד של האורחים שלכם ובמיוחד על הנוחות שלהם. אתם לא רוצים לגרור אותם ליעד רחוק, שיאלץ אותם לבלות שעות בפקקים בדרך לחגיגה שלכם. הדבר עלול לפגוע בנוחות שלהם, במצב הרוח וברעננות שלהם, ובכך לפגוע בהצלחת האירוע – פשוט כמשמעו. לכן, בחרו מיקום שהוא קודם כל נגיש עבור המוזמנים שלכם, תוך שאתם מנסים להתחשב במיקומים שמרביתם מגיעים מהם.

 

מקום שיהיה גדול מספיק להכיל את האורחים ללא צפיפות – אבל לא גדול מדי

 

נכון שטקסי חינה הולכים ונהיים דומים יותר ויותר לאירועים גדולים וחלק מהם כבר ממש דומים לחתונות, אך עם זאת, עדיין מדובר באירוע שהוא מעט קטן יותר, ומכיל לכל היותר 200 מוזמנים. לכן, בשלב הראשון עליכם להבין בדיוק מהו מספר המוזמנים שלכם ברשימה, ולבחור מקום שיצליח להכיל אותם בכיף ובנוחות, אך חשוב גם שהוא לא יהיה רחב ידיים יתר על המידה, ויגרום לתחושת ריקנות ואווירה לא מגובשת – אלמנטים התופסים חשיבות רבה בטקס החינה, שפשוט חייב להיות שמח.

 

סגנון המשיק עם המסורת המזרחית

 

כאמור, בעבר נהגו לערוך את טקסי החינה באוהל מיוחד בסגנון מרוקאי, אך כיום זוגות רבים מקיימים את האירוע באולם. חשוב לדעת שלא כל אולם אירועים יתאים לאירוע המיוחד הזה, וחשוב שכן יהיו במקום שאתם בוחרים סממנים מזרחיים, עיצוב ואווירה שמדברים באותה השפה ומשיקים לסגנון המזרחי. אווירה היא אלמנט חמקמק והוא חשוב מאין כמותו, כשמדובר בחגיגה סוערת ושמחה כמו טקס החינה. המסורת הזו לא סתם הצליחה להישמר במשך אלפי שנים, אלא בגלל שיש בה את הייחודיות ואת האותנטיות שכולם מחפשים ואוהבים. מומלץ לבחור במקום באווירה חמימה, וגם אם מדובר באולם אירועים של ממש, חשוב שיהיו בו פינות רביצה, אלמנטים אוריינטלים בעיצוב ובריהוט, ואפילו באדריכלות של המבנה. 

 

אוכל הוא השורה התחתונה של כל אירוע

 

גם האוכל בטקסי החינה עבר לא מעט שינויים במהלך השנים. במקור נהוג היה להגיש מגשים עמוסי ממתקים – כל עדה ודברי המתיקה והמאפים שלה. יש עדות הנוהגות להגיש גם מאכלי קוסקוס כסגולה לשפע ועוד ועוד. כיום, גם גזרה זו עוברת שינויים ומעט מודרניזציה, אם כי עדיין קיימת היצמדות מסוימת למאכלים המסורתיים. ההמלצה שלנו היא לבחור אולם הכולל שירותי קייטרינג שיוכלו להציע לכם לפחות חלק מהקולינריה המסורתית, בדגש על קפה טוב, תה ודברי מתיקה מסורתיים. בנוסף, ניתן להזמין מגשי אירוח ייעודיים לטקסי חינה.

 

כך או כך, מומלץ לבחור אולם שיספק לכם את החוויה ההוליסטית האותנטית, בין שמדובר במבנה, בעיצוב, באווירה או באוכל.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES