התארסתם? מזל טוב – תכנון חתונה יוצא לדרך

by admin

 

אחרי ההתרגשות הגדולה של הצעת הנישואין וה"איי דו" שנאמר בקול גדול ונחרץ, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על כל מה שאירוע חתונה מושלם מצריך. החל מבחירת מתחם האירועים, חברת הקייטרינג והדי.ג'יי, ועד שמלת הכלה – הצעדים הבסיסיים בתכנון החתונה שלכם מתחילים עכשיו. מדריך מקוצר למאורסים הטריים

על אף שמגיפת הקורונה טלטלה את העולם בשנה האחרונה, ובמיוחד את עולם האירועים והחגיגות, כעת הולכים וחוזרים להיות שוב על הפרק כל האירועים הגדולים, לרבות החתונות והשמחות שכל כך היו חסרות לנו בשנה הזו. אם התארסתם לאחרונה, או אולי לפני שהמגיפה פרצה, זה הזמן להתחיל לחשוב על כל הפרטים שתכנון חתונה כרוך בהם – החל מהצעדים הבסיסיים ביותר, ועד לחלקים הכייפים והקלילים שגם הם חלק מהסיפור הזה.

                                                                                                     

צעד ראשון – אולם ותאריך

 

לפני כל הפנטזיות וכל החלומות שיש לכם לגבי איך שהחתונה שלכם צריכה להיראות, מי יהיו המוזמנים, מה יאכלו בחתונה וכמובן – איך תיראה שמלת הכלה – אתם חייבים לעצור הכל וקודם כל לסגור אולם ולשריין תאריך. כל שאר הפרטים והאלמנטים הם הרבה יותר גמישים, אבל את הצעד הזה כדאי לסגור הרמטית מההתחלה, ויפה שעה אחת קודם. במסגרת המהלך הזה אתם חייבים לנסות ולהבין כבר מעכשיו, מהו היקף המוזמנים שלכם, באיזו עונה או חודש אתם מעוניינים להינשא וכמובן – איפה על המפה נמצאת הנקודה המתאימה ביותר עבורכם ועבור האורחים שלכם. בשיקול האחרון נכנס גם עניין של סדר עדיפות לגבי המיקום – עליכם להחליט מהם הדברים החשובים לכם – מיקום מרכזי ונוח להגעה? נקודה עם נוף מרהיב ויוצא דופן? מקום סגור וממוזג או מתחם באוויר הפתוח? ים או יבשה, עיר או כפר? לאחר שתחליטו פחות או יותר מהם הפרמטרים הנמצאים בראש הרשימה מבחינתכם – תוכלו לבחור מתחם אירועים בהתאם וכאמור, ההמלצה היא למהר כמה שיותר עם שיריון התאריך בו. כדאי לזכור שכמותכם ישנם עוד זוגות רבים המעוניינים להינשא בקרוב והתחרות גבוהה. 

 

צעד שני – רשימת מוזמנים

 

השלב הזה הוא המשך ישיר ולעתים אף חופף לסעיף הקודם. כדאי להחליט בשלבים מוקדמים ביותר האם אתם מעדיפים חתונה גדולה של 400 מוזמנים ומעלה, או שאתם מעדיפים משהו אינטימי ומשפחתי בסדרי גודל של 200 מוזמנים פחות או יותר. חתונות קטנות הפכו להיות טרנד שתופס תאוצה, במיוחד לאחר שנה בה הוגבלנו לבלות ולהיפגש עם מספר מועט של בני משפחה וחברים. יש שהבינו שדווקא הצמצום הזה כרוך בדיוק של האנשים שאנחנו מעוניינים לבלות בחברתם, ובהמשך לכך הביקוש למסיבות ענק הלך ופחת. ההמלצה שלנו היא לערוך מפגש עם הורי שני הצדדים, ולנסות להבין ביחד כמה אנשים אתם רוצים בחתונה שלכם, על מי אתם לא מוכנים לוותר וכו'. לאחר מכן, בקשו מכל זוג הורים לערוך רשימה משלהם, בזמן שאתם תערכו רשימה משלכם – הזוג. לבסוף, חברו את הרשימות הללו ובדקו האם מספר המוזמנים עומד בקריטריונים שהגדרתם. ברגע שהרשימה סגורה מבחינתכם, זה הזמן להודיע לכל המוזמנים על קיום האירוע, ולבקש מהם לאשר הגעה ולשריין את התאריך מבעוד מועד.      

 

צעד שלישי – בחירת קייטרינג לאירוע

 

בשנים האחרונות, מדינת ישראל הולכת והופכת למעצמה קולינרית ששמה הולך לפניה בכל העולם. לצד המאכלים המקומיים והים-תיכוניים המבוססים על ירקות, פירות, מאפים, דגים, בשר, תבלינים חמים ושמן זית, ניכרות בקרב השפים בארץ גם השפעות מכל רחבי העולם, לרבות מנות איקוניות מהמטבחים האסייאתיים כמו סושי, נודלס, מוקפצים ותבשילי קארי, ועוד מנות שהגיעו ממטבחים איטלקיים, מקסיקנים ועוד. כל אלו באים לידי ביטוי בהרבה מהשפים והחברות האחראים על הכנת המנות באירועים, וכדאי להכיר אותם היטב לפני שבוחרים קייטרינג לחתונה. קיים היום היצע מטורף של חברות קייטרינג שכל אחת ממנה מנסה להביא משהו אחר וחדש לשולחנות האורחים שלכם באירוע. צעד שיכול להקל עליכם בעניין זה, הוא לבחור את חברת הקייטרינג והשף שמציעים לכם במתחם האירועים. הכוונה לחברה שהיא "בילט אין" במתחם, ובמקרה שהיא מוצלחת (את זה תבחנו בטעימות) – הרווחתם פעמיים. קיים כאן הרבה פחות סיכון מבחינה לוגיסטית, מאחר ועובדי החברה כבר מנוסים ומיונים בהכנת אוכל ובהגשת מנות במתחם הספציפי הזה ואתם יכולים להיות רגועים שהאירוע שלכם "יתקתק" לפחות מהבחינה הזאת.

                                                                                  

צעד רביעי – גוד איז א די.ג'יי

 

כל זוג שכבר התחתן, מבין כמה די.ג'יי טוב הוא המפתח לאירוע מוצלח. תקליטן שידע גם לקלוע בול לטעמכם, וגם ידע לקרוא את הקהל שלכם בכל רגע נתון – להרים כשצריך ולהרגיע בעת הצורך. למוזיקה יש יכולת אדירה להרים את האירוע לגבהים אחרים, ולגרום לאורחים שלכם שלא לרדת מהרחבה אפילו לא לרגע, ובאותה המידה, מוזיקה שאינה מתאימה אחד לאחד לאירוע, יכולה להרחיק את הרוקדים מהרחבה ולהביא לתום האירוע מוקדם מהצפוי. השקעתם כל כך הרבה בהפקת האירוע הזה, אל תתפשרו על די.ג'יי. חפשו המלצות, עדיף ממקור ראשון, ואספו כל מידע רלוונטי לפני שאתם בוחרים באחד שלכם. לא סתם אומרים שאלוהים הוא די.ג'יי… 

                      

צעד חמישי – שמלת כלה וחליפת חתן 

 

למרות שהשלב הזה עלול להישמע שטחי וזניח, כל כלה בעולם יודעת שזהו אחד האלמנטים החשובים ביותר בחתונה. הסיפור הזה של השמלה יכול להטריף אותנו על דעתנו, עד שנדע שזה סגור ובול לטעמנו. אי לכך, ההמלצה היא למהר ולסגור את העניין כמה שיותר מהר. למצוא כמה סגנונות ודגמים שאנחנו אוהבות ברשת – ולהתחיל לחפש את המעצבים או התופרים שיוצרים שמלות בסגנון המבוקש. אפילו חצי שנה לפני החתונה יכול להיות זמן סביר לסיים עם השלב הזה. ללכת לישון בשקט, בידיעה שמחכה לנו בארון השמלה המושלמת. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES