איך למצוא מקומות לבר מצווה, בהתאם לטרנדים העכשוויים בתחום האירועים?

by admin

כיצד השפיעה מגפת הקורונה על תחום האירועים בכלל ועל אירועי בת ובר המצווה בפרט? איך מפיקים כיום מסיבת בת מצווה "פיין" ובסטייל? טיפים למציאת המקום המתאים ולבחירות הנכונות בתהליך ההפקה

אירוע עסקי בלורנס

בעבר, אירועי בת ובר מצווה נתפסו בקנה מידה של חתונה, הן מבחינת המקומות בהם הם נערכו, לרוב אולמות אירועים גדולים ומפוארים, והן מבחינת כמות המשתתפים, שיכלה בקלות לעבור את ה-200 איש, ומתוך כך, גם מבחינת ההשקעה הכספית, היה מדובר באירוע יקר מאוד, שיש להיערך אליו גם כלכלית מבעוד מועד.

כיום, המצב השתנה באופן ניכר, ויש לכך מספר סיבות מרכזיות:

 

הקורונה "הקטינה" את האירועים

 

במדינה סוערת ושמחה כמו ישראל, האירועים בדרך כלל היו גדולים, רועשים והמוניים. בתחילת מגפת הקורונה, באופן מיידי וחד בוטלו או נדחו כמעט כל האירועים שהיו בתכנון, ובהמשך, ההנחיות התרככו מעט, האירועים חזרו לסדר היום, אך בגרסה המוקטנת והצנועה יותר שלהם. בתחילה, רבים חשו כי ההנחייה שהובילה לצמצום האירועים, היתה גזירה קשה וכואבת, והיו אף שהעדיפו ללכת על גישה של "הכל או כלום", כלומר או שמקיימים אירוע גדול בהפקה נוצצת, או שמבטלים כליל את החגיגה. אך עם הזמן, ויחד עם הניסיון, לא מעט גילו את הקסם שבאירועים קטנים ואינטימיים יותר.

 

אנשים מבינים את היתרונות שבאירועים מצומצמים

 

במרבית מדינות העולם המערבי, חתונות או ימי הולדת הם אירועים הנחגגים בחיק המשפחה והחברים הקרובים בלבד. כלומר, מדובר באירועים המונים כמאה איש לכל היותר. ראוי לציין בהקשר זה, שבישראל, בניגוד למדינות שונות בארה"ב ובאירופה, המשפחות גדולות יותר (פרו ורבו וזה), וגם, אנחנו אומה חברתית יותר, כאשר כמעט לכל אדם כאן יש רשימה מכובדת של חברים שהוא מכנה "קרובים", שבכל מקרה, היה רוצה את נוכחותם באירועים חשובים בחייו, לרבות בת/בר מצווה, ברית המילה של הילד וכמובן חתונה.

 

זו הסיבה שהתרגלנו להזמין בערך את כל מי שאנחנו מכירים לאירועים הגדולים שלנו. אבל כיום הזמנים השתנו, ומגיפת הקורונה גזרה עלינו, כאמור, להיות בררנים ומצומצמים יותר עם רשימת המוזמנים שלנו, ובאופן מפתיע למדי, גילינו שלפעמים "פחות אחד – יותר נחמד", מבלי לפגוע באופן אישי באף אחד כמובן…

 

באירועים קטנים יש שלל יתרונות, החל ממבחר רחב יותר של מקומות קטנים לאירועים, מאשר אולמות האירועים הגדולים, ועד להקפדה בבחירת האוכל ועיצוב המקום, ודיוק בררני של רשימת המשתתפים. האווירה אותנטית יותר, כולם באמת מכירים את כולם, ולא נוצר איזה "מיש-מש" כזה בין המוני המוזמנים. כל מי שמגיע לאירוע יודע בדיוק לאן הוא הגיע, מיהם חתן או כלת השמחה, והוא מתרגש ושמח מכל הלב. 

 

הפקות ענק מצריכות השקעה ענקית – הן כלכלית והן מבחינת משאבים אחרים

 

סיבה נוספת שהביאה לצמצום האירועים, וגם היא עשויה להיות קשורה בדרך זו או אחרת למגיפת הקורונה, היא הסיבה הכלכלית. בימים של חוסר וודאות, ימים בהם רבים איבדו את מקום העבודה שלהם ונקלעו למצב של חוסר יציבות שלא הכירו בעבר, ללא מעט אנשים היה קשה לחשוב על הוצאה מופרזת על אירוע גדול שמצריך הפקת ענק. חשוב לדעת שאירועים גדולים דורשים הרבה יותר מהוצאה כספית, אלא גם משאבים נוספים של זמן ותשומת לב, על מנת שהאירוע יתקיים באופן חלק, מקצועי ואיכותי. בימים טרופים אלו, לא לכולם מתחשק, או יש את האפשרות להשקיע את כל המשאבים הללו באירוע אחד שימשך כמה שעות בודדות. 

 

הסטנדרטים השתנו – לא כל אירוע גדול נחשב לאירוע בסטייל

 

בעקבות המגמות המדוברות, גם האופנה השתנתה. אירועים בסטייל, ומסיבות שהן "פיין" וברמה גבוהה, כבר לא בהכרח צריכים להיות גדולים, ואולי אפילו ההיפך הוא הנכון. כיום, אירועים קטנים ואקסקלוסיביים הם הדיבור, ונחשבים לעדכניים וטרנדים יותר, ולכן יותר ויותר אנשים בארץ בוחרים בפורמט זה עבור החגיגות שלהם. 

 

אז איך חוגגים בת מצווה היום?

 

מקומות מיוחדים במקום אולמות אירועים סטנדרטיים

 

כיום, כשניגשים לבחור מקומות לבת מצווה, אנשים מחפשים את המקום המיוחד, השונה, שייצור אווירה מיוחדת ואחרת באירוע. חשוב לזכור שאולם האירועים בו תקיימו את החגיגה, יהווה כר פורה ואת נתון הפתיחה החשוב ביותר לאיך שייראה ו"ירגיש" האירוע, ויכתיב את הטון לאווירה ולסגנון באופן חד משמעי. לכן, מומלץ שלא "ללכת על אוטומט" ולחפש אולם אירועים בקרבת מגוריכם, אלא לתור אחר המקום המיוחד, היפה והנעים ביותר שיתאים לכם, הן מבחינת המיקום והן מבחינת התקציב. זו יכול להיות יקב שהוסב למתחם אירועים, חצר מטופחת, וילה, גלריה, או כל מקום שמדבר אליכם ויש בו את הפסיליטיז הדרושים לקיום אירוע.

 

משקיעים באוכל יותר מבעבר

 

תשכחו מרבע עוף ומבורקס פטריות. תחום הקולינריה באירועים השתנה מקצה לקצה. במדינה בה הרייטינג של תוכניות כמו מאסטר שף ו"המטבח המנצח" מרקיע שחקים, המנות באירועים הופכות להיות הכוכבות האמיתיות, והאיכות והסטייל שלהן עולה בהדרגה לראש רשימת סדר העדיפויות. במידה ותלכו על אירוע קטן, תוכלו להשקיע יותר בחברת הקייטרינג שתבחרו לאירוע, ואף בבחירת המנות. כמו כן, חישבו היטב על פורמט ההגשה המתאים ביותר לחגיגה שלכם. האם מדובר בבופה, בהגשה לשולחנות, או בכלל ב"פוד טראקס" או דוכני אוכל, שיגישו לאורחים שלכם שלל הפתעות קולינריות לאורך האירוע?

 

מוסיפים אטרקציות המתאימות לבני הגיל הצעיר

 

כיום, מסיבת בת מצווה היא הרבה יותר מכלת השמחה עולה להקריא ברכה ולשיר שיר לאורחים. אם אתם באמת רוצים לפנק אותה ואת האורחים שלכם, הביאו הופעה שווה או אטרקציה אחרת המתאימה לגילאי הילדים ובני הנוער שישתתפו באירוע. מילה שלנו, השקיעו בחלק הזה – ויזכרו את המסיבה הזו לנצח.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES