חתונת צהריים או חתונת ערב? זו השאלה

by admin

החל מהרגע בו אמרתם "איי דו", עומדות בפניכם דילמות והחלטות רבות שיש לקבל. אחת השאלות היא האם להתחתן בצהריי שישי או שמא ללכת על הדרך הפופולרית ולהינשא בערב. היתרונות והחסרונות

קייטרינג לחתונה של הלורנס
יש איזה מיליון החלטות שצריך לקבל, החל מהרגע בו נאמרו המילים "איי דו". תכנון החתונה שלכם כולל בחירה של כל כך הרבה דברים – המקום בו יתקיים האירוע, רשימת האורחים, שמלת הכלה, הדי.ג'יי, חברת הקייטרינג, המאפרת, הצלם, מעצבי האירוע ועוד ועוד… הרשימה הזו יכולה להימשך לנצח. אחת ההחלטות הראשוניות והחשובות שתצטרכו לקבל לקראת שיריון התאריך עם אולם האירועים, היא האם זו תהיה חתונת צהריים או בדומה למרבית החתונות – חתונת ערב.

בעוד שחתונות ערב נוטות להיות פופולריות יותר בשנים האחרונות, חתונות הצהריים מתחילות להסתמן כמתחרות חזקות למדי, עבור זוגות רבים.

על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה והנכונה ביותר עבורכם, כדאי לעצור ולבחון את  כל הגורמים שיכולים להיכנס לבחירה הזו, החל מאורך הנסיעה של האורחים, כמות הילדים בחתונה, סוג המנות שאתם מעוניינים שיוגשו למשתתפים באירוע, ועד להפקת המירב מהיום כולו (או מרוב שעות היום הזה).

חתונות ערב

כאמור, בחירה זו היא אחת הנפוצות ביותר, שכן טקס חופה הנערך בשעות הערב המוקדמות, מאפשר מעבר מצוין לארוחת ערב גדולה, ולאחריה לילה של ריקודים וחגיגות. חתונת ערב מעניקה הן לאורחים והן למפיקי מסיבת החתונה, זמן רב להתכונן במהלך הבוקר וגם מספקת פרק זמן אופטימלי להשלמת הצילומים, לפני תחילת טקס קבלת הפנים.

אחת המלכודות בקבלת פנים המתקיימת בערב, היא שהתזמון המאוחר עשוי לא לעבוד טוב עבור אורחים המגיעים מרחוק, בני משפחה מבוגרים או ילדים. אם יש הרבה ילדים צעירים שצפויים להשתתף בחתונה שלכםף וגם במסיבה שלאחר הטקס והארוחה, ייתכן שתצטרכו לשקול את העיתוי.

יתרון נוסף בחתונה הנערכת בשעות הערב, טמון בכך שתהיה לכם הזדמנות להצטלם בשקיעה ו/או לערוך את טקס החופה בשקיעה, שאין ויכוח על כך שזו השעה והתפאורה הרומנטיות ביותר שאפשר לדמיין.

חתונות צהריים

במידה ואתם להוטים על קיום טקס החופה ואולי גם את המשך האירוע בחוץ – , חתונת צהריים עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר עבורכם. תפריט ארוחת צהריים וקוקטיילים בשעות היום, יכול להיות מהנה וטעים, בדיוק כמו המקביל הלילי שלו, ואולי אף יותר. קודם כל ולפני הכל, צריך לקחת בחשבון את העונה בה אתם מתכננים להינשא, ואף את עוצמת אור היום באותה תקופה של השנה. אלו יכולים לסייע לכם לתכנן את התזמון. 

אחד היתרונות הבולטים בחתונות הצהריים, הוא שהתזמון שלהם מטיב עם  בני משפחה מבוגרים יותר ואת הילדים (ובמיוחד את הילדות שיפזרו עלי פרחים בטקס החופה) שעלולים להתעייף בקלות בלילה.

בנוסף, הבחירה בחתונת צהריים עשויה לפתוח בפניכם אפשרויות רבות יותר של מתחתמי אירועים, שמועדי הערב בהם נתפסים במהירות. חלק מהמקומות מציעים גם מחירים נוחים יותר עבור חתונות הצהריים המתקיימות שם, בהשוואה לחתונות ערב.

בהתאם לסגנון החתונה והמוזמנים שלכם, אורחים רבים עשויים להעריך את לוח הזמנים המוקדם יותר, בעוד שאחרים עשויים להתבאס שהם לא קרעו את הלילה במסיבת ריקודים סוערת.

מגמה הולכת ועולה בחו"ל: חתונות בראנץ'

בישראל הפורמט הזה עוד בחיתוליו, אבל בארצות שונות בחו"ל, ובמיוחד בארה"ב, החלו זה מכבר לקיים חתונות בראנץ', בחירה שעשויה להיות מיוחדת ויוצאת דופן כאן בארץ, ואולי שווה לכם לשקול את העניין. לא רק שתפריט בראנץ' בדרך כלל זול יותר, אלא שהאורחים יכולים ליהנות מכל העולמות – גם המנות האהובות של ארוחת הבוקר, גם מנות דשנות של ארוחת צהריים, וגם קוקטיילים שנותנים לגיטימציה להתחיל לשתות כבר בשעות הבוקר המאוחרות. ישנם קוקטיילים המזוהים בחו"ל עם ארוחת הבראנצ' המסורתית של ימי ראשון, ביניהם פופולריים הבלאדי מרי (וודקה עם מיץ עגבניות מתובל) והמימוזה, המבוסס על יין מבעבע עם מיץ תפוזים (שילוב של בוקר וערב כבר אמרנו?).

כמו כן, מאחר והפורמט הזה עוד בחיתוליו בארץ, אין ספק שאם תבחרו בו, את החתונה שלכם אף אחד לא ישכח.

יתרון נוסף הוא שכולם יגיעו "פרש" לחתונה שלכם, לאחר לילה של שינה, וגם ככל הנראה, אף אחד לא ייתקל בפקקים משמעותיים בדרך, מה שיסייע לאורחים שלכם להיות במיטבם. 

הולכים על חתונת צהריים? שווה לשקול פורמט של חתונה הפוכה

אם החלטתם להיות מיוחדים ומגניבים, ולהתחשב באורחים המבוגרים, וגם בילדים, ובקיצור – אתם עומדים להינשא בצהרי שישי, מומלץ בחום לשקול את הקונספט של חתונה הפוכה. למי שנבהל מהביטוי הזה, דעו שבסך הכל מדובר על אירוע בו קודם כל ולפני הכל – מוגשת הסעודה הגדולה לאורחים, ורק אחר כך טקס חופה, אולי תוכנית אומנותית, קינוחים ויאללה בלגן על רחבת הריקודים. יש המון יתרונות בפורמט הזה, החל מחיסכון משמעותי על הבר והמתאבנים של הפתיחה (של קבלת הפנים), שאתם למעשה מוותרים עליהם, ועד לעובדה שכולם רגועים, שבעים ומרוכזים בטקס הנישואין שלכם. בנוסף, אתם מאפשרים לאורחים שלכם לנוח רגע ולעכל את הארוחה כמו שצריך, לפני שהם באים לתת מעצמם על הרחבה, וגם לרפד היטב את הקיבה לפני שהם מתחילים לתדלק עם משקאות. יתרון נוסף וחשוב במיוחד בפקקים של ישראל – אתם מאפשרים טווח זמן ארוך יותר עבור האורחים שלכם שאולי יתעכבו בדרך, וכך הסיכוי שהם יפספסו את טקס החופה שלכם, שלשמו התכנסנו – הולך ופוחת. עכשיו רק נותר לחשוב מה תעשו עם הכסף שתחסכו – תפנקו את האורחים בכל מיני צ'ופרים ואולי עוד מנות בהמשך הערב, או שאולי תמנפו אותו לשדרוג ירח הדבש שלכם? כאמור, בחירות קשות לפניכם.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES