פחות זה יותר: טיפים להפקת חתונה קטנה

by admin

בחו״ל זה כבר סטנדרט – להינשא בחברת המשפחה והחברים הקרובים בלבד, אבל בארץ הפורמט הזה של חתונה מצומצמת הוא יחסית חדש. מהם היתרונות באירוע קטן ועל מה חשוב לשים את הדגש כשמפיקים חתונה כזו?

קרובי משפחה רחוקים מאוד, חברים של ההורים, של הסבים, של הדודים, אנשים שלמדו איתכם ביסודי (וכיום אתם בעיקר חברים בפייסבוק), המפקדים שלכם מהצבא, מנהלת המשמרת שעבדתם תחתיה במסעדה בתקופה שמילצרתם ואנשים שפגשתם בטראק בדרום אמריקה. בעבר, כל אלו היו מוזמנים לחתונה שלכם, אבל כיום, פני הדברים השתנו באופן משמעותי, ויותר ויותר זוגות בוחרים בהפקת חתונה קטנה והם יודעים מה הם עושים. בארץ, המגמה הזו היא יחסית חדשה, שכן, אנחנו חיים במדינה קטנה וחמה, וכולם באמת שומרים על קשר עם המון אנשים, שפגשו בכל מיני נקודות ציון בעברם, אבל בחו״ל, שם חתונות קטנות היו נהוגות משכבר הימים, כבר לקחו את זה ממש רחוק, וכיום כבר יש לא מעט זוגות שבוחרים ב״מיקרו חתונה״, כלומר אירוע המונה לא יותר מ-50 איש. 

למה בכלל ללכת על הקונספט של חתונה קטנה?

ובכן, מאיפה להתחיל? יש כל כך הרבה יתרונות בחתונה מצומצמת. החל מהאווירה החמה והאינטימית, ועד העובדה שתהיה לכם הרבה יותר שליטה על כל מרכיב באירוע הזה. היתרון הגדול הטמון במספר מופחת של מוזמנים, הוא שממש תוכלו להתייחס, לדבר, לרקוד, להתרגש ולבלות עם כל אחד מהם. בחתונות המונות למעלה מ-300 איש, לעומת זאת, הסיכוי שתוכלו ממש להגיע לכל אחד מהאורחים שואף לאפס. זה שיש מאות אנשים באירוע, יכול להיות נחמד בשביל האווירה המסיבתית הסוערת על רחבת הריקודים, אבל מעבר לזה, יש בכך לא מעט חסרונות. עוד עניין משמעותי, הוא שככל שהאירוע שמפיקים הוא גדול יותר, ובמיוחד כשמדובר באירועי ענק, כך עולה רמת הסטרס שלכם – הכלה והחתן. האירוע הזה הוא מלכתחילה גדול, חשוב ומרגש עבורכם, אך כשמדובר בהפקת ענק, הוא בעיקר מלחיץ ומורט עצבים. אירוע קטן וסולידי יותר מאפשר לכם, כאמור, שליטה נרחבת יותר על התנהלות העניינים, ואי לכך גם גובה מכם פחות דאגות ועצבים.

אתגר רשימת האורחים בחתונה קטנה

לכאורה, זה נראה פשוט וקל – רשימת מוזמנים קצרה שווה פחות עבודה. אז זהו, שיש מצב שההיפך הוא הנכון במקרה הזה. במיוחד כשאנחנו כאמור, חיים במדינה בה כולם מכירים את כולם וכולם חברים של כולם, אי אפשר להתכחש שיש כאן איזה מלכוד שתצטרכו להתמודד איתו, במובן הזה שלא תוכלו להזמין את כל מי שאתם מכירים, ואתם גם לא מעוניינים בכך. מהצד השני, יש סיכוי לא קטן שאלו שבחרתם להשמיט מרשימת המוזמנים, ישמעו על החתונה שלכם, ואולי אף יעלבו מכך שהם לא הוזמנו לחגיגה.

אז בשלב הראשון, עליכם להחליט יחד באופן חד משמעי, מהי כמות המוזמנים שאתם מעוניינים בה. העניין צריך להיות מקובל על שני הצדדדים ועליכם ללכת עם הנתון הזה בעקביות. עליכם לרדת לרזולוציות כמו ההחלטה האם אתם מזמינים חברים יחד עם בן/בת הזוג שלהם, האם אתם מזמינים את הדודים וגם את ילדיהם, או שמא זה הולך להיות אירוע למבוגרים בלבד, האם בתוך הרשימה יכללו גם קולגות או רק חברים של ממש ועוד. אלו הן שאלות שכדאי לגשת אליהן בשלב הזה ולקבל ביניכם החלטות מגובשות. 

במידה וקשה לכם להשאיר הרבה חברים מחוץ לרשימה, אפשר לשקול לערוך טקס וארוחת ערב במתכונת מצומצמת יותר של משפחה וחברים קרובים בלבד, ולחלק השני של הערב – מסיבת הריקודים, להזמין מעגל רחב יותר של חברים ומכרים.

בשלב האחרון, לאחר גיבוש רשימת האורחים הסופית, הקדישו מחשבה לאופן בו תפנו לאלו שנישארו מחוץ לרשימה. לעתים קרובות, פנייה רשמית עדיפה בהרבה מאשר התעלמות. כדאי לחשוב על דרך נעימה לבשר להם על החתונה, לדוגמא, לאנשים שחשובים לכם, אך בכל זאת לא הוזמנו, תוכלו לשלוח הודעה בדבר האירוע, ולספר שהחלטתם ללכת על חתונה קטנה באווירה משפחתית. בנוסף, במידה וזה מתאים לכם, תוכלו להציע לחברים שלא הוזמנו, לצאת להרים איתכם כוסית בבר לכבוד החתונה וכדומה.

כיצד לבחור את המקום המתאים לחתונה?

יתרון נוסף באירוע בהיקף קטן יחסית, טמון בכך שתוכלו להנות ממבחר רחב יותר של מקומות מיוחדים לחתונה. המקומות המכילים עד 300 משתתפים, הם בדרך כלל מגוונים ומקוריים יותר מאשר גני האירועים הגדולים, שלא פעם לוקים ב״גנריות״ מסוימת.

באופן זה, אם הלכתם על חתונה קטנה, תוכלו להתאים באופן אישי ומדויק יותר את בחירת האולם. אגב, זה לא חייב להיות אולם. כשמדובר בכמות קטנה יותר של אורחים, אפשר להינשא גם בווילה, בגלריה, בחווה, ביקב, באתר טבע ובעוד מקומות מקוריים, שישמחו לארח את החגיגה המיוחדת שלכם. בכל מקרה, כן חשוב להציב את נוחות האורחים שלכם בראש רשימת סדר העדיפויות, ולבחור במקום שיהיה להם קל להגיע אליו, הן מבחינת הניווט (תתפלאו, אבל יש מקומות שאפילו ״וווייז״ מתקשה לזהות), והן מבחינת הפקקים וחיפוש החנייה (חנייה צמודה לרשות האורחים היא מאסט לטעמנו).

הפרמטר השני שיסייע לכם לערוך את הבחירה הטובה ביותר בנוגע לאולם או למקום האירוע, הוא כמובן הסטייל שלכם. במקרה הזה, כדאי דווקא לערב גם את הלב בבחירה, ובדומה לדירה חדשה שמחליטים אם לעבור לגור בה או לא, אתם צריכים באמת להרגיש מבפנים שזהו האחד. זכרו שהאירוע הוא אתם ואתם זה האירוע, כלומר המקום חייב לעלות בקנה אחד עם הסגנון שלכם וההעדפות האינדיבידואליות שלכם. 

לסיכום, אין ספק שקיבלתם את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר לגבי היקף החתונה, כעת נותר לכם לטפל במרכיבים שייצרו יחד אירוע ייחודי, מרגש, נעים ומשמח.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES