הכי משפיע על הצלחת האירוע: קייטרינג לחתונה

by admin

השילוש הקדוש של אולם אירועים שווה ומסוגנן, אוכל ברמה גבוהה ומוזיקה איכותית ומרימה – ייצרו יחד את החתונה המושלמת, וכדאי להשקיע מאוד בבחירתם. לאילו פרמטרים לשים לב כשמחפשים קייטרינג לחתונה? כמה כללי אצבע לבחירת חברת הקייטרינג והמנות שיוגשו באירוע שלכם

 

קייטרינג לחתונה של הלורנס

 

זהו, החלה אחת התקופות המרגשות בחייו של זוג צעיר (או מבוגר שטרם נישא) – התקופה שיריית הפתיחה שלה היא הצעת הנישואין המרגשת, ההודעה לכל בני המשפחה והחברים, ואז – תכנון החתונה. החודשים הקודמים לאירוע הנוצץ, המיוחד והמרגש בטירוף, הם חודשי ארגון ותכנון החתונה, במטרה שיסתיימו באירוע בלתי נשכח. במהלך התקופה הזו אתם, בני הזוג המאורס, נדרשים לקבל לא מעט החלטות ולערוך כמה בחירות שהן קריטיות להצלחת האירוע, לרבות החווייה של האורחים שלכם וכמובן החוייה האישית שלכם. החוויה הזו מתבססת על מספר גורמים עיקריים, שיכריעו האם היא תהיה מהנה ומוצלחת, או סתמית, גנרית ו"עוד אחת"… זה במקרה הטוב, במקרה הרע יכול להיות מצב בו האוכל יהיה פשוט לא טעים או במקרים אחרים, שלא יהיה מספיק ממנו והמוזמנים ייצאו רעבים. 

 

כמובן שאנחנו מתכוונים לאוכל שיוגש בחתונה, לאולם האירועים ולמוזיקה, שיש לה יכולת לשמח ולהרים את האורחים שלכם, ולמרבה הצער גם יש לה את האפשרות לעשות בדיוק ההפך ולחבל בהצלחת האירוע באופן דרמטי.

 

התכנסנו כאן היום כדי לספק לכם כמה כללי אצבע שיסייע לכם לבחור באופן הנכון והטוב ביותר את הקייטרינג לחתונה, מאחר וכאמור, הדרך ללבם של המוזמנים שלכם, היא דרך הבטן… 

 

להתאים את סגנון האוכל לסגנון המקום

 

ראשית, בבחירת סגנון המנות שיוגשו לאורחים שלכם באירוע, כדאי מאוד לחשוב על סגנון המקום שבחרתם לערוך בו את החתונה. לדוגמא, אם מדובר בחתונה על חוף הים, יתאימו יותר מנות קטנות ומאזטים או טאפאסים, שיתמכו באווירת מסיבת הקוקטייל שעל החוף. אם אתם מתחברים לסגנון, אז גם מנות דגים כמובן יחמיאו לנוף. דוגמא אחרת – אם החלטתם לערוך את החתונה ביפו, בסגנון אוריינטלי, כמובן שיתאימו מנות בסגנון ים תיכוני- ערבי, שגם מאוד פופולרות עכשיו במסעדות בארץ ובעולם. כך או כך, כדאי שהאוכל יילך יד ביד עם הקונטקסט של המקום, האווירה השוררת בו, ואף סגנון העיצוב והאדריכלות. אתם מעוניינים להעניק חוויה הוליסטית, שלמה והרמונית לאורחים שלכם, והאוכל חייב לדבר באותה השפה של המקום.

 

לבחור בהתאם לעונה

 

יש כמה סיבות בגללן כדאי מאוד להתאים את המנות שיוגשו לאורחים, לעונת החתונה ולמזג האוויר השורר בחוץ. ראשית, חומרי הגלם העונתיים הם כמובן הזמינים והאיכותיים ביותר. אם תתעקשו, לדוגמא, להגיש אבטיח בחורף, ככל הנראה טעמו יהיה תפל וגם לא מתאים. סיבה נוספת היא שאתם רוצים להנעים את זמנם של האורחים, ולעזור להם להתרענן בקיץ או לחילופין, להתחמם בחורף. קוקטיילים קפואים, מנות קרות כמו סביצ'ה, גספצ'ו וסלטים, יעשו נעים לאורחים שלכם בחתונות הקיץ, ואילו מנות חמות כמו ספלי מרק קטנים ומנות בתיבול חם כמו קארי ובהרט, יחממו את הלב ואת הגוף בעונת החורף.

 

ליישר קו עם הטרנדים החמים של התקופה

 

כמובן שחייבים להיות עדכניים והמנות צריכות לדבר עם הסגנונות השולטים כרגע בעולם הקולינריה. לדוגמא, כרגע הסגנון המזרח תיכוני, שגם מאוד מאפיין את המטבח הישראלי, מאוד חזק במסעדות שף ברחבי העולם, ושפים רבים עושים שימוש נרחב בירקות כמו כרובית, חצילים ועוד, ומשתמשים בתבלינים מהמטבח הערבי. כמו כן, ישנם טרנדים קולינריים המאפיינים חתונות ואירועים, למשל מנות הפתיחה עברו זה מכבר טרנספורמציה, והיום מחליפות את ה"מוקפצים" שהיו נהוגים בעבר, מנות מתוחכמות ו"פיין" יותר. כך שלפני שיוצאים לדרך עם בחירת התפריט, כדאי לחקור ולהבין אילו טרנדים שולטים כיום הן בקולינריה העולמית והן בתחום האירועים ככלל, ובתחום החתונות בפרט. 

 

לדאוג שיהיו מנות שיתאימו לכל אחד

 

המודעות לתזונה בריאה וגם המודעות לאקולוגיה וכו', הולכות ותופסות תאוצה בשנים האחרונות, והדבר מתבטא בהעדפות קולינריות משתנות. אם בעבר הייתם צריכים לדאוג רק לאורחים שלכם השומרים כשרות, הרי שהיום יש לקחת בחשבון גם את הצמחוניים והטבעוניים שבחבורה, את הרגישים לגלוטן ועוד ועוד… כדאי לספק כמה שיותר אופציות נייטרליות מבחינת המרכיבים, על מנת שכל אחד מהאורחים שלכם יוכל למצוא את עצמו בחתונה, וחלילה לא ייצא רעב. תשמחו לשמוע שקינוחי הפרווה הם כבר מזמן לא העוגות המלאכותיות עתירות המרגרינה, אלא שהיום כבר יש רפרטואר של קינוחים שווים מחומרים טבעיים כמו קרם קוקוס, אגוזים, שקדים, סויה ועוד, ואתם יכולים להגיש לאורחים שלכם מנות אחרונות שוות ממש, שיתאימו לכולם. 

 

טעימות זה לא מספיק – לקבל המלצות על התנהלות חברת הקייטרינג

 

לא מעט זוגות טועים לחשוב שאם הלכתם לטעימות ואהבתם את מה שהגישו לכם – אפשר לסגור עם החברה. אבל יש כאן עוד היבטים שחייבים לקחת בחשבון. לדוגמא, מה שווה אם יש לכם מנות טעימות בחתונה, אם הן לא מוגשות בזמן לאורחים שלכם, שכבר עברו כברת דרך עד שהגיעו לאירוע וכעת הם רעבים ועצבניים? חייבים לקבל המלצות, רצוי ממקור ראשון, של זוגות ששכרו עבור חתונתם את שירותי הקייטרינג בהם אתם מעוניינים, ולבדוק בעיקר אם ההתנהלות היתה "חלקה", בדגש על תזמון ההגשה והיקף האוכל. ישראל של היום רוויה בשפים, אך לא כל אחד מהם הוא בעל ניסיון של ניהול חברת קייטרינג, ועמידה בלוחות זמנים לחוצים. מדובר בעבודה מורכבת, הדורשת ניסיון וכישורי ניהול והפקה, שלמרבה הצער – לא לכולם יש אותם. במקרה שאולם החתונות מציע לכם את חברת הקייטרינג שלו, כדאי לשקול זאת בחיוב, מאחר והחברה כבר מתמצאת במטבחי המקום ובמערך ההגשה, ותוכל לנהל את האירוע ביעילות.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES