מקום מושלם לחינה

by admin

ישנן עדות שונות אשר בהן הקפידו לערוך אירוע חינה בערב שלפני החתונה. על פי המקובל, היה זה אירוע קטן ואינטימי, אך יחד עם זאת טקס רב רושם עם הרבה השראה שנבעה מהעדה אשר אליה השתייכה משפחתה של הכלה. השתתפו באירוע הזה בעיקר בנות המשפחה הן של הכלה והן של החתן וכן חברות קרובות של הכלה. באירוע נהוג היה למרוח את צמח החינה על ידיה של הכלה כסגולה למזל, לאושר ולשפע שיבוא על הזוג הצעיר שעומד לבוא למחרת בברית הנישואין. כל המשתתפות מרחו גם הן על ידיהן מהצמח הסגולי שסימל ומסמל ברכה.

המנהג לחגוג את אירוע החינה היה מקובל מאז ומעולם בעיקר בקרב קהילות יוצאי מרוקו, תימן ועוד עדות המגיעות מארצות המזרח. בקרב יוצאי אשכנז אין כל זכר למנהג שכזה. עד היום אנחנו עדים לכך כי בקרב העדות שם מקובל היה לחגוג את האירוע, עדיין נשמרת המסורת והם מקיימים אותו באדיקות. אך בהחלט אפשר לומר כי כיום זה כבר ממש לא נערך באותו פורמט כמו בעבר. כים חוגגים את האירוע בסמיכות ליום הנישואין אך לא ערב קודם. האירוע הוא הרבה יותר גדול והמוני אך המסורת והאוטנטיות בהחלט נשמרים.

אולם האירועים הוא הספק לחתונה המרכזי והחשוב ביותר

מה עושים בטקס החינה?

למי שאינו מתמצא, בטקס החינה חוגגים עם מאכלים מתוקים במיוחד, מאכלים מסורתיים שעברו מדור לדור בקרב העדות השונות כאשר המוזמנים באים לברך את בני הזוג כי יזכו לחיים מתוקים ושפע בכל התחומים.

האירוע כולל גם ליווי שירים ופיוטים המתלווים לניחוחות המרוקאיים של המאכלים המסורתיים.

מרכז הטקס זהו השלב אשר בו מכניסים את הקערה עם החינה ובה מניחים מטבעות של כסף בכדי לסמל את השפע ואת העושר שעתיד לבוא על בני הזוג. מכניסים גם סוכריות מתוקות שאף הן מסמלות את המתיקות. נוהגים גם להדליק נרות כסימן וסמל לחיי האור והאושר שעתידים להגיע על הזוג הצעיר.

מה עושים עם החינה?

את החינה מורחים על כפות הידיים של החתן ושל הכלה בצורה עגולה כצורת המטבע שזהו סמל לשלמות. יש עדות שם מקובל למרוח את החינה גם על הצוואר כאות וכסמל למזל ולפריון. לאחר האירוע מוזמנים המשתתפים לסעוד את ליבם עם מיטב הכיבוד המרוקאי שכולל מגוון מאכלים מהמטבח המרוקאי האוטנטי.

זה כולל בעיקר את המאכלים המתוקים כמו עוגיות מרוקאיות, ספינג' מרוח בדבש, אך גם קוסקוס, חריימה ועוד מטעמים מהמטבח המרוקאי אינם נעדרים מהשולחן.

איך ייראה טקס החינה שלך?

אז הבנת כנראה כי טקס החינה קשור בעיקר אלייך ככלה. את זו שעומדת במרכז העניינים וכל האירוע סובב למעשה סביבך.

את כנראה יודעת מה את רוצה שיהיה בטקס שלך ואת מבינה כי עלייך לתכנן אותו על מנת שהוא יהיה מוצלח, נחמד לכל אורחים וגם מסורתי עם הניחוחות המקובלים והידועים שהיו והשתמרו במשך כל הדורות.

הדבר הראשון שאת צריכה לארגן ולדאוג לו זה את המקום אשר בו ייערך האירוע הגדול. יש כאלה שרוצים לחגוג את האירוע בטקס רב רושם, טקס גדול, טקס מרשים עם הרבה משתתפים. מנגד יש כאלה שמעדיפים כי האירוע ייערך בקרב המעגל המצומצם ביותר של הכלה על מנת לשמר את המשפחתיות ואת האינטימיות של האירוע.

הבחירה באולם אשר בו ייערך האירוע זוהי הבחירה הכי משמעותית והכי קריטית לגבי הצלחתו של האירוע וכאן חשוב לשים לב היטב.

אירוע חינה גדול או אירוע בוטיק?

לפני הכול עלייך לשקול את האפשרויות השונות. יש שיעדיפו לחוג את האירוע בטקס רב משתתפים ויש כאלה שיחושו יותר בנוח בקרב קהל קטן ומצומצם. ברור כי כל כלה אמורה לבחור את הבחירות שמתאימות לה  בהתאם לאופייה ועל פי הציפיות שיש לה מהאירוע שלה.

האולם בו ייערך האירוע יכול להיות אולם גדול ורחב ידיים הוא גם יכול להיות אולם קטן ואינטימי. בכל מקרה חשוב לדאוג כי יהיה באולם את המקום הדרוש לעריכת הטקס, מקומות ישיבה מסודרים לכולם וגם מקום מתאים לריקודים, מקום לדי ג'יי או ללהקה כפי שתבחרי וכן הלאה. סוג האולם שתבחרי וכמובן גם הגודל שלו הם אלו שיעניקו לאירוע את האופי הרצוי מבחינתך. אם תלכי על אולם יוקרתי וקטן, תוכלי ליהנות מאירוע באווירה משפחתית ואינטימית. אך אם כן חשובה לך ההמוניות ואת רוצה את כל המעגלים הקרובים והרחוקים באירוע, אזי הוא יהיה חייב להיערך באולם גדול.

יוצרים את האווירה באירוע

חשוב לדעת כי בחירת האולם זוהי אמנם הבחירה הכי משמעותית, אך לא משנה בסופו של דבר על איזה פורמט בחרת ללכת. הדבר החשוב עוד יותר הוא לדאוג כי תהיה האווירה המתאימה באירוע. את זה אפשר להשיג באמצעות אביזרים שונים אשר אלה ישוו למקום את המראה הרצוי. לצורך עריכת החינה יש צורך באוהל או חופה אשר בו אפשר יהיה לערוך את הטקס תוך שמירה על האוטנטיות ועל האווירה הרצויה. מלבד זאת יש כמובן את התלבושות המסורתיות אותם תלבשי את והמשתתפות האחרות, יש את השטיחים, את הכריות ואת כל התפאורה סביב אשר אלו יוצרים את האווירה הרצויה במקום.

יש כאלה הפונים לצורך כך אל חברת הפקה אשר זו מציעה את כל השירות לעריכת חינה. זה כולל את כל התלבושות ואת התאורה ואת כל מה שצריך לצורך עריכת האירוע.

אז ברור שיש כאן צורך בהיערכות מתאימה מכל הבחינות. אך כאמור הצעד הראשון זו הבחירה הנכונה באולם הנכון.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES