מקום לבר מצווה

by admin

אירוע בר מצווה זהו אירוע מסורתי אשר בו מציינים את יום הגיעו של הנער לגיל מצוות. זה אומר שהוא נעשה בר מצווה, הוא נעשה אחראי למעשיו ועל פי המסורת היחס אליו יהיה כמו אל כל אדם בוגר. הוא יכול לעלות לתורה, הוא יכול לשמש כחזן להוציא ידי חובה את כל הציבור ולמעשה הוא נעשה מחויב בעול תורה ומצוות מתוך שסומכים עליו כי הוא אכן מסוגל, ראוי ויכול להיות אחראי על עצמו.

את אירוע בר המצווה נוהגים לחגוג ברוב פאר על מנת לציין את השמחה הגדולה של הגיע הנער לגיל זה.

איך תחגגו את מסיבת בר המצווה?

האמת היא שיש הרבה מאוד דרכים איך וכיצד לחגוג את אירוע בר המצווה. יש אפשרות ללכת על אולם אירועים, גדול או קטן בהתאם למספר המשתתפים, אך אפשר גם ללכת על מקום אלטרנטיבי. זה יכול להיות מקום כלשהו בטבע, זה יכול להיות ביער, בפרדס, בכרם או סתם כך על צלע ההר…

חשוב לדעת כי לבחירה במקום אשר בו ייערך האירוע ישנה משמעות רבה וזה למעשה יקבע את הצלחתו של האירוע. אם הוא ייערך במקום שאינו מתאים מבחינת ההרכב ומספר המשתתפים, הרי שהאירוע ייאבד מטעמו, לפחות עבור אלו שלא ימצאו לעצמם מקום ישיבה. מנגד אם המקום יהיה גדול מידי, האווירה תהיה לא נעימה ולא נוחה.

כך גם חובה לשים לב למזג האוויר בעת המסיבה. אי אפשר לחגוג בחוץ אירוע כאשר מזג האוויר אינו מעניק את התנאים האופטימאליים לצורך כך.

תתייעצו עם הנער!

חשוב ליידע את כל ההורים ובמיוחד את אלו שסבורים כי הם יודעים יותר מהילדים שלהם והם אמורים לקבל את ההחלטות עבורו, כי לבחירה של הנער יש הרבה מאוד מה לומר ואם הנער יחוש כי אין התייחסות לתחושותיו, אין קשב לשאיפותיו ואף אחד אינו מתעניין בחלומות שלו, הרי שהוא לא ייהנה מהאירוע. ולא משנה כמה אתם ההורים בחרתם להשקיע, אם הילד לא יהיה מרוצה, הרי שלא עשיתם דבר. יותר מזה, הוא פשוט יזכור את אירוע בר המצווה שלו לכל החיים כאירוע שבו לא התחשבו בדעתו, התייחסו אליו כאל ילד קטן למרות שבהחלט היה לו מה לומר.

אולם מתאים לכל הדעות

אז נכון שאמרנו כי יש לתת מקום של כבוד לרצונותיו לש נער בר המצווה, יש להתייחס אל מה שחשוב לו ואל מה שהוא רוצה. אך בכל זאת לא נוכל לומר כי להורים אין כל מקום מבחינת ההחלטה. סוף כל סוף, ההורים הם אלו שמשלמים על האירוע ואחרי הכול הם בעלי ניסיון יותר מאשר הנער שחוגג בסך הכול 13 שנה. כאן חשוב לדעת כי אין להיכנע לכל גחמה שעולה בראשו של הנער. לא חייבים להיכנע לכל תכתיב שלו ולא הוא זה שיכול לקבוע בעצמו את כל מהלך העניינים. חשוב להלך בחוכמה בין הטיפות ולהגיע יחד להחלטה הכי מתאימה שתענה על הציפיות של כל הצדדים.

אולם שמתאים למוזמנים

אז כבר צלחנו (הבה נקווה…) את המשוכה של קביעת ההחלטה לגבי מהות האירוע ואופיו מבחינת החתן והוריו. כאן חשוב לבחור את האולם או את המקום בו ייערך האירוע גם מבחינת המיקום שלו בארץ. ראוי להתחשב בכל האורחים שאמורים להשתתף באירוע כאשר חשוב לשבת עם הרשימה ופשוט לבדוק מאיזה מקומות בארץ מגיעים אלינו האורחים. אנחנו נהיה הרבה יותר נחמדים אם נתחשב באורחים שלנו ולא נגרור אותם מאזורים מרוחקים בארץ אל המקום בו אנחנו בוחרים לערוך את האירוע שלנו.

חשוב מאוד לשים לב לכך ולא להיות שרירותיים. הגמישות חשובה והיא תתרום גם לתחושה של האורחים.

אולם עם גישה נוחה

מלבד המיקום של האולם יש לוודא כי האולם מציע גישה נוחה וקל יהיה לכולם להגיע אל המקום. אם יש אנשים מוגבלים מבחינת ניידות בין המוזמנים שלכם, ברור כי יהיה עליכם לתת את הדעת גם לכך וכי יהיה מעבר נוח המיועד עבור נכים.

דבר נוסף עליו יש לתת את הדעת זוהי החניה. חשוב מאוד כי תהיה חניה נוחה וזמינה עבור כלל האורחים על מנת שהם לא ייאלצו להסתובב סחור סחר סביב האולם עד שיצליחו למצוא לעצמם מקום חניה נוח.

אלו הן נקודות חשובות במיוחד ולא תמיד אנחנו זוכרים לשים לב אליהם בעת הבחירה באולם. מה שקורה בשעת מעשה זה שהאורחים היגעים מגיעים סוף כל סוף אל האולם מותשים, עצבניים ולא ממש מרוצים. אם חשוב לכם, (וברור שחשוב לכם) להתחיל את האירוע בטעם טוב, שימו לב גם לכל הקטנות הללו שהן ממש לא קטנות.

תוכנית לאירוע

אירועי בר מצווה של היום שונים מהאירועים בעבר. היום צריך גם תוכנית לאירוע. אחרת, הקהל יתחיל מהר מאוד להשתעמם ולא ימצא טעם ועניין באירוע. במיוחד בני הנוער, חבריו של החתן אשר הורגלו לכך כי יש להם תעסוקה נון סטופ.

כאן חשוב גם כן להתעניין אצל הנער ולשמוע ממנו מהם הפנטזיות שלו ועל מה הוא חולם לאירוע שלו. יש נערים שלא אכפת להם כי יפתיעו אותם במשהו מקורי, מנגד יש כאלה שממש שונאים הפתעות. הם רוצים לדעת לקראת מה הם הולכים. הם לא רוצים להיות מובכים או מופתעים במידה רבה מידי.

הבחירה בתוכנית אמורה להיעשות כמובן מתוך התחשבות בקהל המוזמנים, בטווח הגילאים שלהם ובתחומי ההתעניינות שלהם באופן כללי.

אז שיהיה במזל טוב!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES