ככה עושים את זה: איך לארגן מסיבת חתונה בלתי נשכחת

איך תגרמו ליום הגדול שלכם לבלוט בין המוני החתונות שהמשפחה והחברים שלכם נכחו בהן בעבר? כמה טיפים פרקטיים להפקת חתונה שתעורר הדים רבים גם הרבה אחרי שאחרון האורחים יעזוב את האירוע

לא בכל חתונה חייבים אביזרים וזוהרים

נכון, התכנסנו כאן קודם כל כדי לחגוג את אהבתם של זוג שהחליט למסד את הקשר ולהפוך את זה לרשמי. אבל בואו נודה באמת, יש כאן עוד מטרה חשובה – לארגן מסיבת חתונה מיוחדת, סוערת, שמחה, מתמשכת, וכזו שהאורחים ידברו עליה עוד שנים ארוכות…א
 
ז איך אתם גורמים ליום הגדול שלכם לבלוט בין המוני החתונות שהמשפחה והחברים שלכם נכחו בהן בעבר? הכנו עבורכם רשימה של כמה טיפים פרקטיים להפקת חתונה, כזו שתעורר הדים רבים גם הרבה אחרי שאחרון האורחים יעזוב את האירוע (בכוח). גם אם תקחו איתכם רק חלק מהרעיונות האלה, הדרך שלכם למסיבה מוצלחת וייחודית תהיה סלולה היטב. 
 

זרימה של אירוע מתחילה בתוכנית מפורטת

 
נדמה שאנחנו אומרים כאן דבר והיפוכו, כי אחרי הכל ״לזרום״ זה בדיוק ההיפך מלתכנן. אבל למעשה, כדי שאירוע יתקתק, ירוץ חלק, ללא תקלות וללא קרטוע מבאס, חייבים תוכנית. כל מפיק אירועים מנוסה יחתום על כך. לכן, אחד הדברים הראשונים בתכנון החתונה, הוא לשבת עם מפיקי האירוע (בהנחה ששכרתם כאלה), ולבנות יחד תוכנית עם מפרט של כל חלקי האירוע, ממש עד הרזולוציות הגבוהות ביותר. חלק מהפרטים האלה עלולים להיראות קטנוניים ממבט ראשון, אבל סמכו עלינו – ככה מייצרים ״פלואו״ מיטבי של אירוע. למתקדמים: ניתן לעצב כרזה עם תוכנית החתונה המפורטת, ולתלות בכניסה לאירוע, ממש מעין תפריט שיכין את האורחים לכל מה שהולך לקרות בחתונה. כמובן שאם יש בתוכנית הפתעות, אין צורך לחשוף אותן בשלב זה ולעשות ספוילר.  
 

תנו גז על הקטעים הבנליים והמשעממים

 
כן, אנחנו מתכוונים כמובן לטקס החופה, במידה ויש אחד כזה בתוכנית. אל תבינו אותנו לא נכון, החברים ובני המשפחה שלכם נמצאים שם כדי לצפות בכם נישאים כדת משה בישראל – אבל אף אחד לא רוצה להתייבש במשך למעלה מעשרים דקות, כאשר הרב מדקלם את הטקסט שהם שמעו כבר עשרות פעמים בחייהם. דרך אגב, אם אתם לא בקטע של חופה מסורתית דתית, כדאי לשקול לשכור את שירותיהם של שחקנים/סטנדאפיסטים/ חברים כישרוניים, שיחתנו אתכם בדרך מקורית ומשעשעת.
 

העניקו יחס אישי לכל אורח

 
זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב שתגיעו להודות באופן אישי לכל אורחת ואורח בחתונה שלכם. לאחר שהחגיגה יוצאת לדרך, עשו כמיטב יכולתכם להתייחס ולבלות מעט עם כל אחד – בין אם זה אומר לפטפט קצת ליד הבר, לבקר בשולחן שלהם במהלך הארוחה, או לתת בראש ביחד על רחבת הריקודים.
 

אל תקלו ראש בסידורי הישיבה

 
זה לא משנה אם ארוחת הערב שלכם תוגש בפורמט של מזנון, או הגשה לשולחנות על ידי מלצרים: סידור הישיבה חיוני וחשוב, ויכול אפילו להיות קריטי עבור הנאתם של האורחים שלכם. עשו את כל המאמצים לקבץ יחד אנשים עם רקע ותחומי עניין דומים, כדי שיהיה להם על מה לדבר, גם אם מעולם לא נפגשו קודם לכן. מדובר ב״גיים צ׳יינג׳ר״ רציני עבור האירוע.
 

וודאו שהאורחים שלכם מרגישים בנוח

 
חתונה מיוחדת לא נמדדת רק בהפתעות ובמקוריות שבה, אלא גם בחוויה הבסיסית המוצלחת של האורחים. לא משנה באיזו עונה צפויה להיערך החתונה שלכם, חשוב לנסות ולחשוב לאילו דברים האורחים שלכם עשויים להזדקק במהלך האירוע, על מנת שיהיה להם נעים ונוח לאורך כל הערב. זה יכול להיות כרבוליות אם מדובר בחתונת חורף, הצללה ראויה, במקרה שמדובר בחתונה בשטח פתוח ואפילו כפכפים שיחולקו על רחבת הריקודים כדי להציל את רגלי הנשים מהעקבים. עוד כיוונים שכדאי להתייחס אליהם הם עמדת התרעננות בשירותים, שתכלול דאודורנט, מגבונים, סוכריות מנטה ואפילו איפור בסיסי. לא משנה באיזו עונה מדובר, כדאי לדאוג לשתייה קלה ובמיוחד למים שיהיו נגישים, רצוי בקנקנים וכוסות פזורים ברחבי האולם, ובעיר על הבר, זמינים לשימוש האורחים. 
 
דרך נוספת להראות לאורחים שלכם שאכפת לכם מהצרכים האישיים שלהם, היא להציב כמה נקודות טעינה לטלפונים – יש גם לכם אינטרס פה –  אם אתם מעוניינים שיעלו הרבה תמונות זוהרות שלכם מהאירוע לאינסטגרם –  החברים ובני המשפחה יצטרכו סוללה טעונה. נקודות מתאימות יכולות להיות בחדר הכניסה לשירותים ובמבואה לאולם.
 

הקצו אזור לאונג׳

 
לא כל אורח ירצה לרקוד כל הלילה. למעשה, חלקם אולי לא ירצו להגיע לרחבת הריקודים בכלל. למרות ששולחנות קבלת פנים הם מקום מצוין עבור חברים ובני משפחה לשוחח בו, יכול להיות נחמד, ואפילו טרנדי, להציע פינת ישיבה ייעודית. באזור זה, רצוי שהמוזיקה תהיה בוויליום נמוך יותר, יוצבו כיסאות נוחים ושולחנות קטנים (גם עמדת הטעינה יכולה להתאים באזור זה).
 

נשנוש לשעת לילה מאוחרת

 
נכון, אתם מגישים לאורחים שלכם ארוחת ערב וקינוח, אבל אלה נטרפים בדרך כלל שעות ארוכות לפני שהחתונה מסתיימת בפועל. כאשר המסיבה נמשכת לתוך הלילה (וזה בדיוק מה שאתם רוצים שיקרה), סביר להניח שלא מעט מהאורחים שלכם יחשקו בנשנוש טעים בשעת לילה מאוחרת. זיכרו שגם יש אלכוהול בתמונה, והוא צריך להיספג איכשהו. כמו כן, לא מעט אנשים מספרים כי הם היו נרגשים מדי מכדי לאכול בשעות הראשונות של החתונה, וזה עלול להתבטא ברעב פתאומי בדיוק בטיימינג הזה.  מומלץ לבקש מחברת הקייטרינג ששכרתם להציע לאורחים נשנושים |חטיפיים״ אבל דשנים, כמו למשל סליידרס של המבורגרים וצ’יפס, נקניקיות, טאקוס וכו׳, שיחזירו את החוגגים לחיים באישון לילה. גם בחלק זה, כמו גם בתפריט כולו, חשוב לדאוג גם לאופציות צמחוניות.