שיר כניסה לחופה ומתנות לאורחים – הדברים הקטנים שעושים את החתונה

by admin

על אף שבמסגרת תכנון האירוע המרגש, נהוג לתת את מירב המשקל להחלטות מכוננות כמו בחירת אולם האירועים, חברת הקייטרינג והדי.ג'יי, תתפלאו לגלות שלאלמנטים כמו טקס החופה ואפילו המתנות שהאורחים יקבלו בתום החתונה, יש חשיבות גדולה

 

 

עונת החתונות בשיאה, אך לצד זאת, ישנם זוגות שרק התארסו לאחרונה והתחילו את דרכם בכל ענייני ארגון החתונה, קבלת ההחלטות הגדולות ובחירת הבחירות החשובות. נכון שבין ההחלטות המשמעותיות ואולי אפילו המכוננות, הקשורות באירוע המיוחד שלכם, נהוג לציין את בחירת האולם, חברת הקייטרינג והדי.ג'יי, אבל תתפלאו לגלות שישנם אלמנטים שאולי נחשבים לזניחים וקטנים, אבל בסופו של דבר הם הם שישאירו חותם אצל האורחים שלכם, ולמעשה יעצבו את החוויה הסופית מבחינתם.

 

טקס החופה – הפיק המרגש של האירוע

 

טקס החופה הוא אומנם פרק קצר בתוך אירוע של כמה שעות, אבל יש נטייה להפחית מערכו, מבחינת התרומה שלו לאירוע כולו, לאווירה ובעיקר למימד ההתרגשות. רבים נוטים לשכוח שלמעשה, בשביל הטקס הספציפי הזה כולם התכנסו לחגיגה, ואפשר לומר אפילו שבלעדיו אין הצדקת קיום לאירוע החתונה. הטקס הזה בעצם יוצק תוכן לתוך החתונה שלכם, ובמיוחד אם אין תוכנית אומנותית מתוכננת להמשך (ברכות, סרט וכו'), חשוב להשקיע בבחירות ובתכנון של טקס החופה. בחירת שיר כניסה לחופה, בחירת השיר שיתנגן עם שבירת הכוס, עיצוב החופה והסביבה שלה, תכנון הברכות ואפילו מחשבה על הילדות שיפזרו עלי ורדים בדרך לחופה – מהווים יחד את השלם שגדול מסך חלקיו, ויכול להשרות על כל האורחים שלכם, על המשפחות וכמובן עליכם – הזוג שמתחתן, אווירת שמחה והתרגשות שאין שנייה לה, וכך למעשה "לעשות את האירוע". כמובן, כחלק מבחירת אולם החתונות בו אתם עומדים להינשא, חשוב לתת את הדעת למיקום הספציפי בו יערך טקס החופה, שכן גם הוא משפיע מאוד על מימד ההנאה, הרומנטיקה וההתרגשות. ישנם מקומות בהם החופה נערכת על רקע חוף הים, מקומות עם נוף פראי ומשגע, חופה על גג המשקיף על נוף עוצר נשימה – אורבני או כפרי, ועוד ועוד. עליכם לבחור בספוט שישקף את הסטייל ואת הלך הרוח שלכם.

 

התזמון בו נערך טקס החופה לא פחות חשוב

 

לא רק על באלמנטים שירכיבו את החופה חשוב להשקיע מחשבה מעמיקה ולבחור אותם בקפדנות, אלא גם על התזמון בו יערך הטקס. עד לשנים האחרונות, הנטייה הכמעט אוטומטית היתה כמובן לתזמן את טקס החופה מיד לאחר קבלת הפנים, אך בשנים האחרונות מתחילות להסתמן מגמות שונות. יש שבוחרים לערוך חתונה הפוכה, במסגרתה עם הגעת האורחים, מוגשת הארוחה העיקרית (מה שבדרך כלל כרוך בויתור על החלק של קבלת הפנים) ומיד לאחריה נערך טקס החופה. בדרך זו, למעשה מקדמים את הצלחת החופה בשני אופנים – קודם כל, האורחים שלכם שבעים ורגועים (זאת מבלי שהיו צריכים לרדוף אחרי מלצרים כדי להשיג איזו גלילת חציל זעירה על קיסם), ויכולים להתרכז בטקס הרומנטי והמרגש, ודבר שני, לוח זמנים שכזה מאפשר ליותר אורחים להספיק לטקס החופה שלכם, גם אלו הנוטים לאחר או אלו שנתקעו בפקקים בדרך. לכן, כשמתכננים חתונה, חשוב מאוד לחשוב גם על הטיימינג של טקס החופה, מתוך ההבנה שהטקס הזה הוא מה שזוכרים מהחתונה בדרך כלל, והוא גם נותן את הטון ברמת ההתרגשות והשמחה באירוע.

 

מתנות לאורחים – מזכרת קטנה מאירוע גדול

 

מתנות לאורחים בחתונה הן גם משהו שיש נטייה להזניח לעתים, אך חשוב לזכור שבסופו של דבר, האירוע שלכם יחלוף תוך כמה שעות, מוצלח ככל שיהיה, אבל מה שיישאר בסוף למזכרת עבור האורחים שלכם אלו המתנות.

 

רצוי שהמתנות בחתונה יתכתבו עם הסגנון של האירוע באופן כלשהו, ולא יהיו "תלושות" לחלוטין מההקשר של המקום, העיצוב והאווירה של האירוע כולו. לדוגמא, אם אתם מתחתנים בגם אירועים פתוח, בחיק הטבע, כדאי שהמתנות יתכתבו עם הלוקיישן באופן כלשהו, ויהיו למשל קשורות בצמחים – עציץ קטן, כד קטן עם זר פמפס (שמאוד טרנדי כרגע, בעקבות סגנון הבוהו שיק) ועוד.

 

כדאי גם שהמתנות יהיו בתוך הקונטקסט של העונה בה מתקיימת החתונה. לדוגמא, אם זו חתונת קיץ, ניתן לחלק לאורחים מניפות, כפכפים, כובעים מגניבים (רצוי כאלה שבאמת אפשר לחבוש), מגבות חוף, משקפי שמש ועוד, כאשר ניתן לצרף הדפסה של כיתוב הקשור בחתונתכם. מתנות פרקטיות הן כאלה שבכל שימוש יזכירו לאורחים את האירוע שלכם. עם זאת, כדאי שהמתנות יהיו מעוצבות בסגנון עדכני ושיקי, אחרת לא ייעשה בהן שימוש. 

 

אופציה נוספת שתמיד תמיד באה בטוב, היא מתנות אכילות. נכון שאלו לא ישרדו לאורך שנים, אך הן ללא ספק יגרמו הנאה למי שיקבל אותן. לדוגמא, צנצנת דבש, בקבוק שמן זית קטן ואיכותי, או אפילו קופסאת שוקולדים או סוכריות, שעליהם מודפס כיתוב המזכיר את החתונה. כדאי להיעזר בקופירייטר, או לפחות בחברים יצירתיים, ולחשוב על משפט מעניין, מצחיק או מרגש, שיתנוסס על המתנות הללו. מתנה נוספת מהז'אנר האכיל, שנפוצה מאוד בחתונות הנערכות בחמישי בערב או בשישי בצהריים, היא חלה קטנה ויפה, שמתאימה במיוחד לקבלת השבת החגיגית בסוף השבוע של החתונה. כאן ישנו שילוב של ההתרגשות מהרומנטיקה של החתונה, יחד עם אווירת השבת הייחודית, ועל אף שכבר היו הרבה כאלו, זה איכשהו תמיד עושה את העבודה. תוסיפו לזה איזו צנצנת דבש, ריבה או ממרח שווה אחר כחלק מהמתנה, ושיחקתם אותה בגדול.

 

לסיכום, לפרטים שנראים לכאורה קטנים במסגרת ארגון החתונה, עלולה להיות השפעה רבה על החוויה של האורחים שלכם, ועל מה שיזכרו מהאירוע, ולכן כן כדאי לעצור רגע ולהשקיע בהם מחשבה.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES