למה הקונספט של חתונה הפוכה תפור על הישראלים?

by admin

בשנים האחרונות, זוגות רבים בוחרים בקונספט של חתונה הפוכה עבור האירוע שלהם, ויש לכך סיבות רבות. למה דווקא בישראל – מומלץ להגיש את הארוחה העיקרית עם פתיחת האירוע?

 

עיצוב חופה הוא חשוב אבל הכי חשוב שהוא ישקף את הזוג. חופה בלורנס. צילום חגי גלילי

 

הקונספט של חתונות שנפתחות בארוחה מלאה ורק לאחר מכן מקיימים את טקס החופה, ובהמשך את מסיבת הריקודים, הולך ותופס תאוצה בישראל, ויש לכך לא מעט סיבות. הפורמט של חתונה הפוכה כרוך ביתרונות רבים, ביניהם חיסכון כלכלי משמעותי (מאחר ומוותרים על הבר ועל המתאבנים שבקבלת הפנים), וידוא שכל האורחים מגיעים לטקס ועוד.

 

הנה כמה מהסיבות – למה הקונספט הזה פשוט נולד עבור ציבור החוגגים הישראלי

 

כי אנחנו באים בשביל האוכל

 

טוב, החלטנו לשים את זה על השולחן כבר מההתחלה – זה ברור ומובן מאליו שהאורחים בחתונה, קודם כל מצפים שיאכילו אותם, ולא נגזים אם נאמר שמרביתם הגיעו לאירוע לשם כך. אז יאללה, למה למתוח סתם? תנו להם את מה שהם רוצים מההתחלה, וכך הם יהיו מרוצים, רגועים ובעיקר שבעים מתחלת החתונה ועד סופה.

 

כי יש פקקים בארץ ואנחנו מגיעים מורעבים

 

איכשהו, למרות שכל מדינת ישראל היא בערך בגודל של עיר אחת בארה"ב, עדיין הפקקים בכבישים כאן הם מכה, ובמיוחד כשמדובר על שעות אחר הצהריים והערב, ואם זהו יום חמישי, יום האירועים – אז בכלל. התוצאה הישירה של העניין הזה, היא שכמעט תמיד נמצא את עצמנו עומדים בפקקים ארוכים ומתסכלים בדרך לחתונה, ועד שנגיע ליעד, כבר נהיה כל כך מורעבים, עד שכל מלצר תמים וחף מפשע שיעבור לידינו עם איזה מגש מתאבנים, יסתכן בהתנפלות המונית עליו. במילים אחרות – הגענו לאירוע אחרי נסיעה של נצח? הושיבו אותנו ליד שולחן עם ארוחה דשנה, לא פחות.

 

כי אנחנו נוטים לאחר – וכך נוודא שנספיק לטקס החופה

 

באותו עניין של הפקקים מהסעיף הקודם, הישראלים, איך לומר, לא העם הכי דייקן בעולם. בניגוד לאחינו השוויצרים או הגרמנים, הסבירות שנאחר (ולא מדובר באיחור אופנתי, אלא באיחור מעצבן ולא מכבד) לאירוע חתונה היא גבוהה ביותר. גם בגלל הפקקים וגם בגלל שבארץ לא מייחסים חשיבות יתרה לעמידה בזמנים, אלא אם אתם בצבא. מה שקורה לא פעם בחתונות, זה שהאורחים מאחרים עד כדי כך שהם עלולים להפסיד את טקס החופה, שלשמו בכלל התכנסנו כאן, במקור. הקונספט של חתונה הפוכה, במסגרתו יש קודם כל ארוחה, מאפשר גם לאורחים המאחרים להרוויח עוד זמן עד הטקס, וכך להבטיח שהם אכן יהיו נוכחים ברגע האמת, ולא סתם, הם גם יהיו שבעים, נינוחים ומרוכזים. 

 

כי באנו להרים על רחבת הריקודים

 

בניגוד לאירופאים המנומנמים, שכשהם באים לחתונה הם נותנים כמה נאמברים על רחבת הריקודים, עם שירי דיסקו מהסבנטיז, כמו "איי וויל סרבייב", אנחנו הישראלים בדרך כלל נותנים בראש עד השעות הקטנות של הלילה, אז מתחילים הטרנסים והחפירות. זוגות רבים מתייחסים למסיבת הריקודים כפקטור מרכזי להצלחת החתונה שלהם, והאורחים מצידם – מאוד רוצים לספק את הסחורה. כדי שנצליח להרים כמו שצריך ולאורך זמן על הרחבה, אנחנו זקוקים לשני דברים עיקריים – קודם כל לתדלק היטב עם אלכוהול, ושנית, שיהיה מרווח מספק בין הארוחה באירוע לבין מסיבת הריקודים. בחתונה הפוכה, נוצר טווח זמן ממושך יותר בין הארוחה לבין הריקודים,. בנוסף, מאחר ואנחנו מגיעים לאירוע ומיד אוכלים ארוחה רצינית, אנחנו למעשה מרפדים את הקיבה טוב לפני האלכוהול, ובכך מבטיחים ספיגה טובה יותר שלו בגוף, ופחות תופעות לוואי. ישנם הרבה סיפורי אימה על אורחים בחתונה, או אפילו החתן והכלה עצמם, ששתו יותר מדי עם תחילת האירוע, מבלי שהספיקו לאכול טוב לפני, ולמעשה כך הסתיים האירוע מבחינתם. כן, איך שהוא התחיל למעשה.

 

כי אנחנו חייבים להיות מיוחדים

 

הרבה זוגות שמתכננים חתונה, מנסים לחשוב איך להביא משהו חדש ושונה. חתונות מיוחדות כבר הפכו לסטנדרט בתחום, וכולם רוצים להפתיע את האורחים שלהם עם קונספט לא שגרתי. מאחר וחתונות הפוכות הן עדיין חריגות ויוצאות דופן, בין החתונות המקובלות, עצם הבחירה בקונספט הזה כבר מהווה נתון פתיחה שיקדם אתכם לעבר אירוע מיוחד יותר.

 

כי בחתונות בישראל יש מיקס של צעירים ומבוגרים וככה זה מתאים לכולם

 

בישראל, נהוג להזמין בערך כל אחד שאנחנו מכירים לחתונה שלנו, כאשר החתונות לרוב נערכות בהיקף גדול יחסית. קודם כל מזמינים את כל בני המשפחה המורחבת, כאשר מגיעים עד לבני דודים מדרגה שנייה ולילדים שלהם, והדודים של ההורים וכו' וכו'. במדינה שמצוות פרו ורבו בה היא אלמנטרית, המשפחות גדולות ויש את מי להזמין לחתונה, בלי עין הרע. אחרי המשפחה, מגיעים החברים, שגם מהם יש לא מעט, כי אנחנו סוחבים איתנו לנצח חברי ילדות, חברים מהצבא, חברים מהאוניברסיטה ואפילו חברים של חברים. כך יוצא שבעת האירוע עצמו, יש מיקס הטרוגני מאוד של גילאים, כאשר לכל גיל ושלב בחיים, יש את המאפיינים, הצרכים והרצונות שלו. 

 

הקונספט של חתונה הפוכה, עשוי להתאים למגוון רחב יותר של גילאים וההעדפות. קודם כל כי הוא מאפשר למבוגרים ולילדים קטנים לאכול מוקדם (עניין שעלול להיות ממש אישיו בריאותי לעתים, במיוחד בגילאים מתקדמים), ובנוסף, הוא מאפשר לצעירים לאכול טוב, מספיק זמן לפני הריקודים. כאמור, אופן ההגשה הזה מאפשר גם לציבור המאחרים להספיק לטקס החופה. במילים אחרות, הקונספט הזה למעשה מתחשב בכולם בצורה הטובה ביותר, בין שמדובר בילדים, בצעירים או במבוגרים.

 

לסיכום, אם אתם מתכננים חתונה בישראל, מומלץ בחום לבחון את האופציה של חתונה הפוכה, שיכולה להתאים במיוחד לאקלים המקומי. זו ההזדמנות שלכם להרגיע את האורחים מההתחלה, ולהבטיח את הצלחת האירוע.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES