איך למצוא אולם לברית או בריתה? טיפים להפקת אירוע מוצלח

כמו כל הפקה של אירוע רציני, עומדות בפניכם לא מעט מטלות חשובות. החל ממציאת  אולם ועד לקבלת החלטות לגבי האוכל שיוגש באירוע, העיצוב והמוזיקה, וגם, כמובן – בחירת המוהל המומלץ. כמה טיפים שיעשו לכם סדר

נולד לכם ילד חדש. אין עוד הרבה אירועים מרגשים בחיים, ברמה של לידה. אדם חדש הגיע לעולם, ובעיקר – לעולמכם הפרטי, המשפחתי, והוא עומד לשנות את חייכם. אין ספק שהמאורע הזה ראוי לאירוע גדול ושמח, ויש שיגידו שאף יותר מחתונה. אם החלטתם לציין את האירוע הזה בחגיגה גדולה ומושקעת, אנחנו מאחוריכם בהחלט, אבל כמו כל הפקה של אירוע רציני, עומדות בפניכם לא מעט מטלות חשובות. החל ממציאת  אולם לברית ועד לקבלת החלטות לגבי האוכל שיוגש באירוע, העיצוב והמוזיקה, וגם, כמובן – בחירת המוהל המומלץ.

הנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר, ויסייעו להרים את האירוע המוצלח, הנעים, המרגש והמהנה ביותר:
 

דבר ראשון – להחליט באיזה גודל של אירוע אתם מעוניינים? 

 
בשונה מחתונה או בר מצווה, ברית מילה עשויה להיות עניין שרבים יהיו מעוניינים לקיים באירוע מצומצם ואינטימי. במיוחד במקרה שאתם מעוניינים לבצע אותה כהלכתה, כלומר להביא את המוהל לאירוע עצמו, יש סיכוי לא רע שתעדיפו שרק המשפחה הקרובה תהיה נוכחת באירוע. עם זאת, לא בהכרח. יש גם את אלו שירצו שמעגל רחב יותר של חברים ובני משפחה יהיה נוכח באירוע. כמו כן, משפחות רבות בוחרות לעבור את ההליך עצמו בבית, או אפילו בבית חולים, ואילו את המסיבה עצמה לקיים באולם, בהיקף רחב יותר של משתתפים. אם מדובר בבריתה, אז כמובן שההחלטה סובבת סביב נסיבות אחרות. כך או כך, חשוב שבשלב הזה תהיו קשובים לעצמכם, ותקבלו את ההחלטה המתאימה ביותר, זו שגורמת לכם להרגיש הכי נוח ואינה מלחיצה. אנחנו לוקחים בחשבון גם שבלא מעט מקרים, מופעל לחץ על ידי המשפחה הקרובה, לכאן או לכאן, מה שגם עלול להשפיע על ההחלטה הזו. בכל מקרה, בשלב הראשון של תכנון האירוע, חשוב לגבש החלטה לגבי כמות המשתתפים. הנתון הזה הוא קריטי במיוחד עבור ההחלטות שתצטרכו לקבל בהמשך. 
 

לחשוב באיזה סגנון של אירוע אתם מעוניינים – וכך להחליט איפה תקיימו אותו

 
כעת, לאחר שהבנתם את גודל האירוע, פחות או יותר, תוכלו לגשת לשלב הבא – בחירת המקום בו הוא יערך. כאן נכנסים מספר פרמטרים חשובים, כאשר העיקריים ביניהם הם תקציב, קיבולת, סגנון וגם מיקום גיאוגרפי. נתחיל מהסוף – חשוב מאוד לבחור במיקום נגיש ונוח עבור בני המשפחה. באופן זה, הסינון הראשוני יהיה פשוט יותר, ואם לדוגמא, אתם ובני המשפחה מתגוררים במרכז הארץ, תוכלו לחפש רק אחר אולמות אירועים במרכז, ולחסוך זמן יקר על אופציות שאינן רלוונטיות. כמו כן, חשוב לבחור במקום שמתאים לסגנון האישי שלכם, בדגש על אופי חמים ומזמין, שיתאים לאירוע אינטימי כמו ברית. כמובן, המקום צריך להכיל את כל האורחים שלכם בצורה נוחה ומרווחת, אך עם זאת – לא מרווחת מדי, על מנת שלא תיווצר אווירה של חוסר גיבוש והתפזרות באירוע. אם תבחרו במקום עם סגנון, עיצוב ואווירה מיוחדים, תוכלו לסמוך על כך שזה יהיה אופי האירוע מראש. זו יכולה להיות מעין רשת ביטחון שתבטיח לכם אירוע בסטייל.
 

א׳-ב׳ בכל אירוע: האוכל

 
כידוע, האוכל הוא מה שזוכרים בסופו של דבר מאירועים, וגם בברית או בריתה – כדאי להשקיע יותר בפן הזה. אירועי ברית לעתים מתקיימים בבוקר או בצהריים, ולכן ניתן להתאים את התפריט למועד הספציפי. לדוגמא, אם מדובר באירוע בוקר, תוכלו לפנק את האורחים בתפריט בראנצ׳ עשיר, שככל הנראה גם יעלה לכם פחות מאשר תפריט בשרי. ארוחת בראנצ׳ עשויה להיות מגוונת וטעימה במיוחד, וגם להתאים למגוון העדפות קולינריות ותזונתיות של האורחים שלכם, בדגש על אלו הצמחונים ושומרי הכשרות. במיוחד בארץ כמו שלנו, שידועה בארוחות הבוקר העשירות והשופעות שבה – מגוון סלטים, תבשילי ביצים כמו שקשוקה, פשטידות, מיצים טבעיים וקינוחים חלביים, יכולים לבוא ממש טוב לאורחים שלכם. אם החלטתם ללכת על זה, חשוב להשקיע גם בקפה טוב ואיכותי שיוגש לאורחים. פשוט כי אין דבר כזה ארוחת בוקר בלי קפה.
 
גם אם האירוע מתקיים בשעות הצהריים או הערב, לא חייבים ללכת על הבופה המסורתי ועל תפריט בשרי. ישנן אופציות רבות כיום, שעשויות להפתיע את האורחים שלכם לטובה. לדוגמא, במקום בופה, מספר דוכני אוכל שכל אחד מהם מגיש מנה אחרת, כמו למשל מנות ״סטריט פוד״ שוות. ניתן לשלב גם דוכני אוכל שהם אטרקציה בפני עצמם, כמו דוכן קרפים, דוכן סושי, דוכן גלידה ועוד ועוד.
 

לא לשכוח לעצב את האווירה

 
בשלב האחרון, כדאי לחשוב על אלמנטים המייצרים אווירה, כי בסופו של דבר, האווירה השוררת באירוע משפיעה מאוד על הצלחתו, על הרושם שנותר באורחים ועל ההנאה שלהם. אחד הדברים החשובים מבחינה זו, הוא להחליט איזה סוג של מוזיקה תתנגן באירוע. אין הכרח להשקיע בדי.ג׳יי מקצועי עבור אירוע מסוג זה, אבל כן חשוב לתכנן מראש את הפלייליסט שיתנגן, או לכל הפחות, את הסגנון של המוזיקה. מומלץ להתייעץ עם נציגי אולם האירועים בקשר לעניין זה. עוד אלמנט שמשפיע על האווירה, הוא כמובן העיצוב במקום. באולמות רבים אין צורך לגעת בעיצוב, שהשקיעו בו רבות מבעוד מועד, אך ישנם אולמות שכן כדאי להוסיף איזה טאץ׳, בעזרת מעצבי אירועים מקצועיים. לבסוף, עוד צעד קטן שיכול להוסיף לאווירה, להתרגשות ולמצב הרוח הכללי, הוא תוכנית אומנותית קטנה, כמו ברכה מרגשת לאורחים שהגיעו להשתתף בשמחתכם, או סרטון קצר המורכב מתמונות מתקופת ההריון וכו׳.