הבדל של יום ולילה: איך תדעו אם חתונה בצהריים מתאימה לכם?

by admin

יש המון יתרונות וייחוד בחתונה המתקיימת בשעות הצהריים, ואין ספק שזה מועד שווה ומומלץ להינשא בו. עם זאת, חשוב לעשות את ההתאמות הדרושות, בדגש על בחירת מקום מתאים, תכנון לו״ז, ובחירת המנות  

בעוד שהמועד הפופולרי ביותר עבור חתונות הוא בערב, ואם לדייק אז חמישי בערב, אין כלל שאומר שאי אפשר להתחתן בשעות אחרות של היום. למעשה, בחינת מועדים חלופיים יכולה לא רק לחסוך לכם כסף, אלא גם לספק לכם גמישות רבה יותר בכל הנוגע לסוג האירוע שתרצו לערוך. אז למה לא לפתוח סוף שבוע של חגיגות עם חתונה בצהריים

על ההבדלים המרכזיים בין חתונת צהריים לחתונת ערב

 

לוח זמנים שונה, בדגש על שעת ההתארגנות לחתונה

ההבדל הגדול ביותר בין חתונה המתקיימת בשעות היום והערב הוא, כמובן, העיתוי. זוג שמתכונן לחתונה בשעות הערב, יכול בקלות לבלות יום שלם בהכנות ובהתארגנות. לעומת זאת, אם אתם מתכננים להינשא בצהריים, כדאי לקחת בחשבון קימה סופר מוקדמת בבוקר, בסביבות השעות חמש- שש בבוקר (תלוי בשעה בה הזמנתם את האורחים להגיע), על מנת להבטיח שתספיקו להתלבש, להתאפר, לסדר את השיער ואף להצטלם יחד – כל זה לפני שתגיעו למקום האירוע.

חשוב לוודא שיהיה לכם קצת זמן להתעורר בנינוחות, להתקלח ולהירגע עם החברים, לפני המאני טיים של האירוע.

כשמדובר באירוע צהריים, כדאי לשקול את האופציה של חתונה הפוכה, כלומר להתחיל מיד בהגשת הארוחה לאורחים, להמשיך בטקס החופה, ואחריו דרינקים וקינוחים, אולי תוכנית אומנותית, אם אתם מתכננים לשלב אחת כזו, וכמובן מסיבת ריקודים לתוך השעות הקטנות של… הערב, לא הלילה במקרה הזה. הקונספט של חתונה הפוכה יכול גם לחסוך לכם מתקציב האוכל, מאחר ותוותרו על המתאבנים ועל הבר שלפני הארוחה. עם הכסף שישתחרר לכם תוכלו לפנק את האורחים בעוד הפתעות בהמשך האירוע, לשדרג את הקייטרינג, להעניק לאורחים מתנות שוות בסוף החתונה או פשוט לשדרג את ירח הדבש שלכם.

מה עושים לאחר החתונה?

או, כאן נכנס הקטע הכי שווה בחתונת צהריים. כאשר מסתיים האירוע המרגש, כל הלילה עוד לפניכם ולגמרי כדאי לחגוג בו – אתם בני הזוג בלילה רומנטי כיפי, או בצירוף חברים טובים או בני משפחה שבא לכם להמשיך לחגוג איתם גם אחרי שההמון כבר עזב. אנחנו אוהבים את הרעיון של ארוחת ערב חגיגית אינטימית, רק לכלה ולחתן הטריים, או עם אנשים מהמעגל הקרוב. אפשרות נוספת היא פשוט לחתוך למלון (שהזמנתם מראש כמובן), להזמין אוכל שווה לחדר ופשוט לרבוץ במיטה ולהתפנק.

פחות פורמלית – יותר קלילה

אחד הדברים המגניבים בחתונת צהריים, שאגב גם מאוד מתאים לישראל, הוא זה שבצהריים הכל פחות כבד ורשמי, ויש איזו קלילות מבורכת, שאם חששתם – ממש לא הולכת לפגוע בחגיגיות של האירוע. כמו כן, האורחים שלכם מגיעים בוייב נינוח יותר, כי הם כנראה באו מהבית, אחרי לילה של שינה הגונה, ולא אחרי יום עבודה, מה שקורה בדרך כלל בחתונות ערב.

מה לובשים בחתונת צהריים?

בהמשך לסעיף הקלילת, מרבית הזוגות שעורכים חתונה בשעות היום בוחרים בגרסה קצת יותר קלילה ופחות רשמית של לבוש חתונה מסורתי. לגבר, זו עשויה להיות חליפה באפור, כחול או אפילו בז׳ במקום בשחור. גם סוג התפירה יכול להיות קצת פחות מחויט, לדוגמא – חולצה מכופתרת ללא מקטורן (במיוחד אם אתם מתחתנים בקיץ). עבור האישה, שמלת כלה מסורתית היא עדיין הבחירה הפופולרי, אם כי לעתים קרובות, כלות בוחרות בגזרה נינוחה יותר, בד קליל יותר, פחות דיטיילס פנסי כמו יהלומים ואבנים מנצנצות וכו׳. הסגנון שהכי יתאים לחתונת צהריים, במיוחד כזו הנערכת בחוץ, הוא סגנון הבוהו שיק, שהוא מאוד קליל, נונשלנטי ורומנטי. כדאי לשקול גם נעליים עם עקב נמוך יותר, או לאמיצות והגבוהות – ללא עקב כלל.

האם כל אולם חתונות מתאים לחתונת צהריים?

התשובה בקצרה, היא כמובן לא. ובהרחבה – נסו לדמיין אולמי חתונות שהייתם בהם כאורחים בחתונות ערב, מתפקדים כחלל לאירוע צהריים. ברוב המקרים, לא בטוח שזה יעבוד. חתונת צהריים היא כאמור, אירוע בוייב אחר, ולכן יש להתאים את המקום באופן מדויק לסגנון האירוע שלכם. לפני שאתם מתבאסים, חשוב לציין ולומר שזהו דווקא יתרון. באופן זה, תוכלו להיפתח למקומות פחות שגרתיים עבור החתונה שלכם, כאשר המועד המיוחד שלה גם יצדיק זאת. נסו לפתוח את הראש ולחשוב על חתונה בטבע, אירוע ביקב או בחצר מרווחת ויפה, חתונה ביפו, באווירה לבנטינית שמחה, או ליד הים, כאשר השמש עוד בשיאה.

להפתיע גם עם התפריט

בהמשך להמלצה על קונספט של חתונה הפוכה, כדאי לחשוב על תפריט מותאם למועד. כדאי לקחת בחשבון כמה דברים – מצד אחד האורחים שלכם מגיעים רעבים – ישר לשעת ארוחת הצהריים, ומהצד השני, באור יום נחמד לאכול מנות קלילות ורעננות, במיוחד אם חם בחוץ. כדאי לשלב בתפריט גם מנות דגים נאים, ומבחר של מנות מבוססות על ירקות ופירות טריים.

גם בגזרת האלכוהול, שווה לחשוב על קוקטיילים שיותר אופייניים לשעות היום – אפרול שפריץ, מימוזה, קמפארי ושמפנייה, יבואו טוב בשעות האלו, ולא פחות חשוב – יצטלמו נהדר.

במקרה שאתם ממש נועזים, והחתונה צפויה להתקיים בטווח המוקדם יותר של שעות הצהריים, שווה לשקול תפריט בראנצ׳ ולפנק את האורחים במנות לא שגרתיות של אגז בנדיקט, סלמון מעושן, פשטידות ופרנצ׳ טוסט מושחת, והכי חשוב – קפה משובח שיעורר אותם היטב על רחבת הריקודים. 

לסיכום, יש המון יתרונות וייחוד בחתונת צהריים, ואין ספק שזה מועד שווה ומומלץ להתחתן בו, אם כי חשוב מאוד לעשות את ההתאמות הנדרשות לכך. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES