חתונה בבית כנסת: 3 דרכים לשלב אלמנטים מהתרבות היהודית בחתונה שלכם

by admin

חתונה בבית כנסת היא כבר מזמן לא רק הטקס הדתי המסורתי, ולא מעט זוגות בוחרים להתחתן בדרך ייחודית ולשלב בטקס גם את האישיות, האמונות ואורח החיים שלהם. הנה 3 הצעות איך לשלב בין לחבר המסורת היהודית לאירוע החתונה

שבע הברכות – בחרו לכם את הקונספט הברכות הרלוונטיות עבורכם

בגדול, רוב הברכות, מתוך השבע שיש בטקס היהודי המסורתי, מתייחסות לנושאים משותפים לכולנו, גם לפחות מאמינים שבינינו. הברכה הראשונה היא על היין, ואלכוהול כידוע משמח לבב אנוש (אחרת אין הסבר אחר לכל הקוקטיילים של ג'ספר ג'ונס שמונחים על הבר) ואילו האחרונה מתייחסת לאהבה, האחווה, השלום והרעות של החתן והכלה. למרות זאת, לא כולנו מאמינים שאלוהים הוא זה שברא את העולם (תלונות ניתן להפנות לצ'רלס דרווין) וגם לא כולם מאמינים שהקדוש ברוך הוא השדכן ואחראי על הזיווג מהשמיים (טינדר התקשר וביקש את הקרדיט שמגיע לו).

 

ההצעה שלנו: בחרו את קונספט של ברכות שמתאים לכם ואל תחששו לתת דרור לרעיונות יצירתיים. בטקס היהודי הדתי יש דגש על ההמשכיות של המסורת, אל תתביישו לתת אינטרפרטציה משלכם להמשכיות הזאת. מומלץ לבנות טקס סביב רעיון או קונספט אחידים: למשל, טקסט בסגנון "חופשי" יאפשר לאורחים בקהל להקריא 7 ברכות משלהם או לחלופין לקחת את האלמנטים המרכזיים מהטקס הדתי ולתת לכל אחד מהם ברכה ופרשנות ייחודית.

 

תהלוכת החתונה המפורסמת של לורנס בדרך עד לבית הכנסת העתיק שנמצא ליד

הכתובה – שכתבו לעצמכם את העתיד כמו שחלמתם עליו ביחד

הליברלים שביניכם יטענו שמדובר במסמך מיושן ועתיק (רק במשחקי הכס עוד קונים אישה בכסף) והפמיניסטיות יוסיפו שהוא הופך את האישה לחלשה ומתייחס רק להתחייבות של הבעל כלפי האישה. אבל האמת היא שהרעיון שעומד מאחורי המסמך הוא חשוב וצודק. קודם כל מדובר במסמך של מחויבות. מה לעשות מיסוד היחסים המשותפים הוא לא רק כיף ומסיבה (הרחבת ריקודים המשופצת של הלורנס היא אכן סיבה למסיבה), אלא גם הכרזה של בוגרות, של רצון לעבור לשלב הבא ושל מחויבות כלפי הצד השני.

 

ההצעה שלנו: צרו לכם כתובה ליברלית וייחודית שתייצג את הדרך שבה אתם רואים את הזוגיות ואת העתיד המשותף. בחרו את העקרונות שחשובים לכם (משוויון ועד כבוד הדדי) והכי חשוב עשו זאת בעברית (ארמית זה של פעם).

 

כתובה

שבירת הכוס

ביהדות כמו ביהדות אין שמח בלי עצוב, ורגע לפני שאתם עוזבים את בית הכנסת (הלורנס שוכן לצד בית כנסת עתיק וקסום שמאפשר לזוגות לערוך שם את הטקס) יהיה מי שיזכיר לכם (במקרה הזה שבירת הכוס) שהעם היהודי עבר לא מעט תלאות בדרך.

 

ההצעה שלנו: למרות ששבירת הכוס היא לא באמת חובה טקסית היא יותר כמו מנהג שנכנס למסורת, רוב הזוגות בוחרים לשבור משהו כזה או אחר. הצעות לשבירה: לשבור ביחד מנורות פלורסנט, לשבור ביחד שתי כוסות (או מנורות) ואפילו ראינו חתונה שבה שברו גיטרה. מזל טוב!

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הלורנס אולם אירועים בתל אביב יפו מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES